Baltikumi motoringrajasõidus peetakse tänavu esmakordselt “Team Fight Baltic Championship”

Käesoleva motoringraja hooaja alguses tutvustasid Eesti Mootorrattaspordi Föderatsiooni motoringraja alakomisjon ja motoringraja Balti MV meeskonnaarvestuse peakorraldaja “Dolce Moto” rikkalikku motivatsioonipaketti, mille eesmärgiks on Balti regiooni ringrajaelu elavdamine. Tänaseks on plaanid reaalsuseks saanud ning esimene võistlus peetakse 30. mail koos Eesti meistri- ja karikavõistluste avaetapiga auto24ringil, kuhu on lisaks Baltikumi parimatele sõitjatele võistlema tulemas ka kiired sõitjad Soomest ja Venemaalt.

“Team Fight Baltic Championship” peaauhind 4000 eurot

Kuna Läti ja Leedus hetkel ringradasid kasutusel ei ole, kuna seal toimuvad ümberehitused, siis peetakse kõik kolm Balti meistrivõistluste sarja etappi Pärnu külje all asuval auto24ringil. Tänavu ellukutsutud “Team Fight Baltic Championship” on kolme-etapiline sari, kus meeskondadele on omaette arvestus ning mille parimad saavad hooaja lõpus rahalised auhinnad:
1. koht – 4000 eurot ja auhinnad sponsoritelt
2. koht – 1500 eurot (+ sponsorid)
3. koht – 500 eurot (+ sponsorid)

Üles antud sõitjad osalevad lisaks meeskondlikule arvestusele ka individuaalses punktijahis, kus on samuti rahalised auhinnad ning hooaja lõpuks võib auhinnarahasid koguneda 6000 eurot.

“Inimesed tahavad alati teha midagi uut ja atraktiivset. Ja see oli ka peamine põhjus, miks me selle sarja ellu kutsusime. Samas see pole see lihtsalt “Esimest korda ajaloos” tüüpi ettevõtmine, vaid pigem unikaalne, kuna selle kvaliteet ja tähelepanu hõlmab kõiki asju: võistlejaid, pealtvaatajaid ja turvalisust. Suur ja tugev meeskond töötab juba pikka aega sarja kallal ning annab parima, et kõik sammud alates sarja ideest kuni võitjate šampusedushini poodiumil oleksid hästi realiseeritud,” tutvustas uut sarja selle eestvedaja ja “Dolce Moto” juht Mantas Vybornas.

“Pealtvaatajatel on lisaks kohapeal jälgimisele võistlust võimalik ka hiljem järelevaadata, kuna kõik sõidud filmitakse üles ning tänasel päeval seda Baltikumis toimuvatel mootorispordivõistlustel eriti ei juhtu. Lisaks pöörame suurt tähelepanu turvalisusele, sest lisaks tavaliiklusele on see number üks teema ka võidusõidus. Loodame väärt auhindade ja põnevate võidusõitude abil tuua rohkem sõitjaid tänavalt ringrajale, ehk siis meil kehtib samuti põhimõte, et kihuta rajal, mitte liikluses. Sellised võistlused annavad selget aimu, kus ja kuidas tuleks selliste kiirete tänavatsiklitega sõita ning parimad sõitjad üle Baltikumi on ideaalseimad eeskujud nii alustavatatele võidusõitjatele kui ka igapäevaliikluses sõitvatele mootorratturitele. Tavalisele pealtvaatajale selgitab võidukihutamist võistluse kommentaator, et kõik meie spordialast paremini aru saaks. Lisaks ei tasu karta ka vihmast ilma, sest Audrus on suur klaasist paviljon, kust on näha terve rada,” lisas Vybornas.

Eesti klubide arvestuse peaauhind 1000 eurot

Mai lõpus algaval hooajal on Eesti motoringrajaelu elavdamiseks koostatud nn motivatsioonipakett, kus Eesti klubidele jagatakse punkte lisaks parimatele võistlustulemustele ka näiteks tiimi ühtse välimuse, võimalikult laiapõhjalise esindatuse eest erinevates võistlusklassides ja paljudes muudes aspektides.

“Auhinnale, milleks on 1000-eurone preemia, saavad kandideerida kõik EMF-i liikmesklubid. Arvestus toimub kõikidel Eesti meistri- ja karikavõistluste etappidel ning tulemus arvestatakse kokku hooaja lõpus ja auhind antakse välja peale viimast etappi,” tutvustas EMF-i ringrajakomisjoni esimees Rannus Ervin.

Avaetapil on stardis Superbike, Supersport/Superstock 600, B600 (Rookie 600), B1200 (Rookie 1000), Retro, Honda Cup, C-klass (Pretendent) ja külgvankrite masinaklassid. Eesti meistrivõistluste arvestuses võisteldakse aga medalitele sarnaselt eelmisele hooajale klassides Superbike, Superstock 600 ja külgvankrid ning karikavõistlustel osalevad B1200, B600 ja C-klass. Kusjuures B1200 ja B600 võistlejal on õigus startida ka vastavalt klassides Superbike ja Superstock 600 juhul, kui sõitja on finišeerinud samal võistlusnädalavahetusel vastavalt kas siis B1200 või B600 klassi esiviisikus. Vajadusel võib EMFi ringrajakomisjon anda B-klassi sõitjale õiguse startimiseks kõrgemas klassis ka muudel alustel.

Avaetapi võistluspäev on 30. mai, kuid võistlejad on rajal ka juba kaks päeva varem, kui seal toimuvad treeningsõidud.

Võistluse juhendi, registreerunud võistlejate nimed jne leiab veebilehelt www.msport.ee/events/emv-i-etapp-motoringrajas/

“Team Fight Baltic Championship” kohta saab lisainfot lehelt www.dolcemoto.lt.

, ,