Gert Krestinov, Priit Rätsep

Eesti krossiparemik stardib nädalavahetusel Lommelis

Seoses Prantsusmaal Valences ärajääva võistlusega siirdub maailma krossi koorekiht Belgiasse Lommeli kuulsale liivarajale, kus toimub rahvusvaheline kross, kus on välja pandud ka väärt rahalised auhinnad.

Eestlastest lähevad Lommelisse võistlema alates sellest aastast Belgias resideeruvad Gert Krestinov ja Priit Rätsep ning ainsa MM-il osaleva Eesti meeskonna Sahkar KTM Racing’u sõitjatest Karel Kutsar ja Hardi Roosiorg. Meeskonna kolmas liige Harri Kullas otsustas aga sel nädalavahetusel Hispaanias startida. Tanel Leok, kes taastub hiljutisest operatsioonist, alustas treeninguid alles paar päeva tagasi ja kohe võistlustulle ei torma.

Sahkar KTM Racing juhi Lauri Roosioru sõnul pidi meeskond osalema Valences, aga kuna sealne rada on enamjaolt vee all, siis otsustati Lommeli võistluse kasuks ning Roosiorg ja Kutsar sõidavad Hispaania treeninglaagrist Belgiasse.

Esmaste plaanide kohaselt pidi ka Krestinov Valences startima, aga plaanid muutusid ja ta otsustas Rätsepaga koos Lommelis rajale minna. “Minul oli koguaeg plaan Lommelis sõita ja kuna Gert ei saanud Valences võistelda, aga tahtis enne põhivõistluseid võistlustunde sisse saada, siis otsustaski ta koos minuga tulla,” selgitas tänavu uue meeskonna Oakleaf Kawasaki Racing ridades võistlev Rätsep.

Alates uue tiimiga lepingu sõlmimisest on Rätsep elanud ja treeninud Belgias Zonhoveni linnas koos Krestinoviga. “Soovitasin Priidule paari meeskonda Inglismaal ja peale seda hakkasimegi koos asju organiseerima. Minul oli kindel mõte hakata Belgias elama-treenima ja kui Priit tuli punti, siis mõtlesimegi, et koos lihtsam. Silmanurgast konkurenti jälgides tahab parem käsi alati rohkem gaasi keerata, kuna alati on rajal sekund, mida võita ja kui keegi kuklasse hingab, seda lihtsamalt see tuleb. Mõlemad tahavad teineteisest paremad olla. Efektiivsem trenn ja lisaks on odavam elamist üleval pidada,” rääkis ka tänavu Apico LPE Kawasaki meeskonnas võistlev Krestinov. “Kui me koos Belgias oleme, siis teeme lisaks sõidutrennidele ka ikka hommikujooksud ja päevased treeningud enamvähem kõik koos. Trennid on nii kvaliteetsemad ja seltskond ka hea,” lisas Rätsep.

Viimased nädalad on eestlased koos treeninud. “Kõik sujub hetkel hästi. Oleme Priiduga koos kolm nädalat kõva koormusega trenni liival teinud. Sõidu kiirusega võib päris hästi rahule jääda ja füüsiline vorm läheb ka iga päevaga paremaks, hea tunne on,” räägib Krestinov. “Nüüd tuleb asjad hooaja avavõistluseks valmis sättida. Ilmad on ka suhteliselt head olnud, kuigi täna ladistas terve päev vihma ja Lommel oli päris vettinud. Seega pidin võistlustsiklil paar ringi tegema ja üle kontrollima, et pühapäeval üllatusi ei tuleks.”

“Minul on samuti treeningud ilma probleemideta sujunud, aga eks praegu on veel vara vormist rääkida, sest mul oli pikk paus vahepeal,” lisas Rätsep. “Samas nüüd juba hakkab enesetunne sinnamaani peaaegu jõudma, kus ma tean, et vorm võiks olla.”

“Elamine on piisavalt suur, et ei pea üksteise seljas elama ja lisaks on olemas ka garaaž, kus saame oma tsikleid hooldada. Minu tsiklit hooldab hetkel minu sugulane ja saan trennile keskenduda, aga ta läheb peagi tagasi Eestisse ja siis jääb see minu hooleks. Gert tegeleb aga ise oma tsikliga,” rääkis Rätsep. “Mõlemad sõidame Kawasakidel, aga polegi veel saanud mahti teineteise tsikleid proovida, et näha kas ja kui erinevad need on. Hetkel oskan ainsa erinevusena välja tuua, et amordid on eri firmade toodang, muu tundub sama.”

Radasid on Zonhoveni lähistel kolm. “Praegu oleme suurema osa ajast ainul Lommelis sõitnud, sest meie kandis on ikka nii märg olnud, et see on põhimõtteliselt ainuke rada, mis avatud. Aga elukoht on heas kohas, sest lähim rada asub umbes 10minutilise autosõidu kaugusel ning Lommelisse ja ühele teisele rajale tuleb nii 35-40 minutit sõita,” selgitas Rätsep.

Lommelis, kus Krestinov saavutas 2008. aastal oma elu esimese MM-etapivõidu, lähevad rajale ka sellised nimekad sõitjad nagu Clement Desalle, Kevin Strijbos, Steve Ramon – nimekiri täieneb iga tunniga, sest Valences võistlust ei toimu ja sõitjad otsivad kõrgetasemelist asendusvõistlust. Lisaks peibutab ässasid ka korralik auhinnafond. Näiteks saab Inter MX1/MX3 klassi, kus osalevad ka eestlased, võitja 2500 eurot ja ka ülejäänud TOP 10 meest saavad rahaliselt premeeritud.