Pärnu Offroad kestvuskrossi EMV II etapp 16.04.2017

Kestvuskrossis krooniti Sandmaniks 2017 Aigar Leok, quadidel võitis Argo Abel

Hoolimata väga kehvast stardist võitis Pärnu Offroadi soolode arvestuses Aigar Leok, kes krooniti ka kestvuskrossi liivaradade kiireimaks, Sandmaniks 2017. Quadidel oli kiireim Argo Abel.

Potsepa karjäär tervitas kestvuskrossi Eesti meistrivõistluste teisel etapil, “Pärnu Offroadil” osalejaid täna hommikul paari külmakraadi, kuid rõõmsalt päikesepaistelise ilmaga. 5 km pikkune peamiselt liivakattega rada oli metsa all viimaste külmade tõttu kohati jääski.

Soolosid läks kahetunnisele võidusõidule ligi 130. Stardis sai konkurentsitult parima lähte Andre Park (Sherco, RedMoto Racing). Kohe esimeses stardikurvis tekkis aga ummik, kuhu takerdus ka Eesti MV esimese etapi võitja Aigar Leok (Yamaha, Sõmerpalu MK), kes pääses konkurente jälitama alles neljandas kümnes. Shercol kihutav Park tegi ka võistluse kiireima ringiaja 05:11,793, seda esimesel ringil ja edestades teisi Top 10 sõitjaid ligi 10 sekundiga. Aigarile omaselt asus ta rajal usinalt konkurente neelama ning võistluse neljandaks neljandikuks oligi ta liidriks tõusnud. Park aga katkestas peale 15. ringi. Tasapisi tõusis tagant ka Jüri Triisa (Kawasaki, RedMoto Racing), kes ei pidanud küll nii palju möödasõite tegema, aga samuti Aigari vend Martin Leok (KTM, Sõmerpalu MK), kelle start samuti parimate killast polnud. Seekord vendade vahel tuliseks rebimiseks nagu esimesel karikaetapil Illukal ei läinud, Aigar edestas Martinit 33 sekundiga ning üldarvestuse kolmandat Jüri Triisat ringiga. Aigar ja Triisa olid E-2 klassis esimene ja teine, kolmanda koha sai Tanel Rauk (Kawasaki, Saku MK). Nagu öeldud, krooniti Aigar Leok ka Sandmaniks 2017 – ehk kestvuskrossi liivaradade kiireimaks sooloklassides sel hooajal.

Martin Leok võitis klassis Enduro, kus teine oli Toomas Triisa (Husqvarna, RedMoto Racing) ja kolmas Priit Biene (Husqvarna, RedMoto Racing). E-1: Jan Jakobson (Kawasaki, Sõmerpalu MK), Marek Künnapas (Husqvarna, Pärnu Motoclub), Tõnu Kallast (Sherco, Paikuse MK). Veteranid 40+: Reio Engman (Yamaha, MK Lääne), Toivo Nikopensius (Yamaha, Paikuse MK), Aivo Rabbi (KTM, Paikuse MK). 85cc: Niko Ahokas (KTM, Soome), Genry Arras (Husqvarna, Läti), Markuss Daniels Jauntirāns (KTM, Läti).

Karikavõistluste arvestuses soolodel veel E-3: Elary Talu (KTM, Sõmerpalu MK), Jarmo Lehiste (Sherco, Paikuse MK), Argo Keerme (KTM, Jõhvi MK). Hobi B: Joel Kolehmainen (Yamaha, Soome), Kermo Uue (Yamaha, Motoklubi AEX), Aimar Platais (Kawasaki, Tihemetsa MK). Hobi C: Mati Nuut (Husqvarna, Pärnu Motoclub), Rando Ilves (Yamaha, Motoklubi K&K), Hannes Hansman (Kawasaki, MX Racing Team). Seeniorid 50+: Jüri Makarov (Honda), Jaanus Nuut (KTM), Madis Pool (KTM – kõik Pärnu Motoclub). Hobi D: Danel Dreving (Yamaha, Paikuse MK), Mihkel Männamaa (KTM, Pärnu Motoclub), Joel Toome (Honda). Naised: Anu Nummela (KTM, Soome), Kadri Ehamäe (Honda, RedMoto Racing), Esmeralda Vesterinen (Kawasaki, Soome).

Neljarattaliste 1,5tunnist võistlussõitu läks klassis Quad Open stardis juhtima Rene Tarend (Yamaha Sõmerpalu MK). Üsna startijate teise poolde jäänud esimese Eesti MV etapi võitja Kaspar Kangur (Honda, Paikuse MK, Catwees Honda Racing) tõusis esimeseks peale teist ringi. Viienda ringi järel möödust temast Argo Abel (Yamaha, Kagu MK), kes püsis esimesel kohal võistluse lõpuni. Quad Open klassi paremusjärjestus oli finišis Abel, Kangur ja Tarend.
Quad Hobi klassis ei olnud vastast Reigo Koppele (Yamaha, MK Lääne), kes edestas Rainer Palu (Yamaha, Pärnu Motoclub) ja Raido Viinapuud (Kawasaki, RedMoto Racing). ATV-del oli konkurentidest peajagu üle Lennart Kiivit (Can-Am, Motohai), teise koha sai Alo Linkolm (Can-Am, Motodepoo) ja kolmanda Taivo Kaarna (Can-Am, Motohai).

Päeva lõpetas UTV-de näidissõit – need ligi 1000kuubikulise ja üle 150hobujõulise mootoriga pisut bagi meenutavad sõidukid sobivad eestvedaja Margus Kesküla sõnul võistlusrajale pareminigi kui ATV-d. Viimased on pigem töö tegemiseks loodud, UTV-s istub sõitja aga kindlalt turvapuuris ning sirgel võib tänavalegaalne masin arendada kiirust üle 120 km/h. Peale Kesküla, kes sõidu võitis, oli rajal veel neli soomlast.

Võistluse detailsed tulemused: speedhive.mylaps.com/en/Events/1378473
Eesti meistri- ja karikavõistluste arvestus: speedhive.mylaps.com/en/Organizations/23942/Championships