Madis Vestel

Madis Vestel jõudis ringrajale tänavalt ja tänaseks on temast saanud Superbike klassi sõitja, kes konkurente edukalt irriteerib.

Sünniaeg: 11.01.1988
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K7
Võistlusnumber: 26
Klubi: Sinilind (Suzuki Team Estonia)
Klass: Superbike

Saavutused: 
2013. aasta kokkuvõttes Eesti C-klass 2. koht
2014. aasta kokkuvõttes Eesti Rookie 1000 2. koht
20.06.2015 Balti MV Rookie 1000 2. koht
17.09.2016 Audru VroomOil Trophy Sport klass 1. koht
18.05.2018 Balti MV B1200 1. koht
22.06.2019 Baltic Team Endurance Race Sport klass 3. koht
30.05.2020 BMA Championship 1. etapp Superbike 1. koht.

Kuidas jõudsid ringraja juurde ja kuidas on su võidusõitja tee kulgenud?

Esimest korda käisin rada proovimas Aravete kardirajal, aasta võis olla umbes 2007, mul oli selline ratas nagu Suzuki gsx750ef (1985).

Sellest rattast mäletan vaid seda, et jalarauad olid pidevalt vastu asfalti. 

2009. a sain endale esimese R-tüüpi ratta, tekkis sportlik huvi põlv kurvis vastu maad saada, harjutasin enamasti kardiradadel.

2010 ja sealt edasi sõitsin kaasa Pärnus mõned Igamehe sarja etapid, mis toimusid vanal Pärnu rajal.

Esimese ametliku võistluse tegin kaasa 2013. aastal ja sõitsin C-klassi, aasta kokkuvõttes 2. koht.

2014. aasta läks ka edukalt, sõitsin Rookie1000 klassis ja olin kokkuvõttes teine.

2015. aastal tahtsin Rookie1000 klassi aasta kokkuvõttes võita, kiirus oli minu kohta hea, sõitsin 1.18.xx aega, kuid suve keskel oli Audrus toimunud võistlustel suurem kukkumine suurel kiirusel Velt Motecenter kurvis. Saadud vigastused lõpetasid minu jaoks hooaja.

Pärast seda kukkumist ei ole ühtegi hooaega enam täismahus kaasa sõitnud, kuid pooleli jätmise mõtteid see minus ka ei tekitanud.

Viimased aastad olengi aeg-ajalt konkurente nn häirimas käinud ja püüan ikka kätt soojas hoida.

Milline on su elu parim võidusõit? Kõige keerulisem?

Tänaseks päevaks kõige meeldejäävam võistlus on 2014. aastal Pärnus toimunud teine EMV etapp, kus sõitsin Rookie1000 klassis ja alistasin sel ajal minu jaoks maagilise ringiaja 1.20. Ajaga 1.19 midagi saavutasin teise koha.

Üldiselt keerulised situatsioonid meeldivad, kuid sõit vihmaga on minu jaoks ebameeldiv. Ringrada sõites püüan alati sõitu nautida, kuid vihmaga ei oska sellest erilist mõnu tunda.

Milline on su lemmikrada?

Kui kardirajad kõrvale jätta, siis olen sõitnud ainult kolmel ringrajal (Pärnu, Bikernieki ja Alastaro) ja nendest pole veel lemmikut tekkinud, kõik on omamoodi ägedad.

Mis sulle võidusõidu juures kõige enam meeldib?

Kõige enam meeldib kiirus, kiired kurvid, mida kiiremini edasi liigun, seda mugavamalt ma ennast tunnen.

Muidugi jäävad meelde võistlusmomendid, mingi hea möödasõit, hea pidurdus, hea start, mingi hetk, mis tekitab sellise emotsiooni, mida mujalt ei saa.

Üldiselt meeldib mulle tervikpilt võistlusest, sinna sõitmine, seal olemine, sealsed inimesed. Minu jaoks on see ajaviide ehk hobi parimal kujul.

Kes on motospordis sinu eeskujuks?

Laias laastus on eeskujuks kõik sõitjad, kes on minust kiiremad ja kellelt mul on midagi õppida.

Aga muidu varasematest aastatest Hanno Velt.

Kas MotoGP või World Superbike?

MotoGP.

Mida on vaja selleks, et ringrajal kiire olla? Kas sinul on see omadus olemas?

Kõige rohkem on vaja tsiklisõidu tunnetust, ma vähemalt ise loodan, et mul natuke on seda.

Mida teeksid võistluste korralduses teisiti? 

Muudaks poolte Pärnus toimuvate võistluste sõidusuunda ehk sõidaks päripäeva.

Ohtlik või mitte, Bikernieki on ikka ohtlikum.

Millised on su plaanid 2021 hooajaks? Kus võistled, mis on eesmärgid?

Plaanin sõita võimalikult palju, nautida sõitmist ja anda endast parim. 

Tahaks kaasa sõita EMV ja Balti MV etappe.

Võiks olla kiirem eelnevatest aastatest ja pakkuda konkurentsi teistele Superbike klassi sõitjatele.

Eesmärk oleks ka avastada mõnda uut rada.