Andres Tammsaar, foto Edgar Seemendi

Andres Tammsaar

B1200 klassi sõitja Andres Tammsaar: “Müstiline on ringrajarehvi võime hoida 270 kilost kiiresti liikuvat masinavärki kurvist mitte välja lendamas.”

Sünniaeg: 18.11.1975

Tsikkel: Honda CBR 1000RR

Võistlusnumber: 166

Klubi: Biker24 Motospordiklubi

Klass: B1200

Saavutused: 2014 B1200 Eesti KV neljas koht

Kuidas jõudsid ringraja juurde ja kuidas on su võidusõitja tee kulgenud?

Rajale jõudsin 2008. aastal hea sõbra Tarmo Kivi kutsel ja õhutusel. 2009. aasta oli päris võistlusaasta, kus sai kaasa tehtud kõik sõidud, kaasa arvatud kaks etappi Soomes.

Võidusõitja karjäär on kulgenud evolutsiooniliselt – on olnud poodiume ja olen saanud natuke karikaid.

Milline on su elu parim võidusõit? Kõige keerulisem?

2019. aasta Eesti MV vihmasõit, kus tulin B1200 klassis kolmandaks.

Milline on su lemmikrada?

Siiamaani nähtuist on Kymiring, kui nad paar kurvi kurvi moodi asjaks teeksid, siis  oleks täitsa hea rada.

Alastaro tooks ka eeskujuks väga pehmete ja turvaliste väljasõidu alade osas, mida ei saa öelda Audringi kohta.

Eks Audruringi peab ka armastama, sest nühitud siin päris palju.

Mis sulle võidusõidu juures kõige enam meeldib?

Müstiline on ringrajarehvi võime hoida 270 kilost kiiresti liikuvat masinavärki kurvist mitte välja lendamas.

Võidusõit lülitab sind muust maailmast täiesti välja.

Kes on motospordis sinu eeskujuks? 

Ma ei tea, kas eeskujuks, kuid jälgisin ja hoidsin pöialt Dani Pedrosale. Esiteks selleks, et sõitis Hondaga ja teiseks, et ta jäi päris mitmel aastal maailmameistritiitlist ilma.

Kas MotoGP või World Superbike? 

Mina jälgin MotoGP-d. Sarjal on parem produktsioon ja viimased aastad on olnud väga põnev ka.

Mida on vaja selleks, et ringrajal kiire olla? Kas sinul on see omadus olemas?

Aju ja jäsemete vahel peavad olema lühikesed ja kiired juhtmed. Pigem ma olen vist jänese tüüpi sõitja, kuid on olnud helgemaid hetki. Nagu igal alal, peab olema sellega tegelemiseks mingi eeldus ja siis lisandub sellele sinna investeeritav tundide arv. Kui piisavalt järjekindlalt ja samas ka targalt treenida, on vähemalt Eesti tasemel võimalik võita küll.

Mida teeksid võistluste korralduses teisiti?

Soome etapina võtaks võistluste kalendrisse Kymiringi.

Millised on su plaanid 2021 hooajaks? Kus võistled, mis on eesmärgid?

Plaanin teha kaasa kogu võistluskalendri. Prooviks ära ka selle leedukate “krossiraja”

Prooviks lõpuks sõita alla 1.20 Audrus ja B1200 aasta kokkuvõttes olla poodiumil.

Loe ka: https://msport.ee/2020/07/andres-tammsaar-rajal-muudele-asjadele-moelda-ei-saa/

,