Mihkel Osula

Mihkel Osula

Kuigi 2020 hooaeg ei lõppenud Superbike klassi sõitjale Mihkel Osulale päris loodetud tulemusega, on ta täis kindlust algaval hooajal tiitel tagasi võita.

Sünniaeg: 01.11.1995

Tsikkel: Ducati Panigale V4

Võistlusnumber: 191

Klubi: Vihur Motosport

Klass: Superbike

Saavutused:

2008 Honda 100 Cup 2. koht

2009 Honda 100 Cup 2. koht (punktid esimese kohaga võrdsed)

2010 Honda 100 Cup 2. koht (punktid esimese kohaga võrdsed)

2013 Honda CBR 500 Cup karikavõitja

2017 B600 Läti karikavõistluste 3. koht

2018 B600 Eesti karikavõitja

2019 Superbike Eesti meister

2019 Superbike Baltimaade meistrivõistluste arvestuses 2. koht

2019 Superbike Läti meistrivõistluste arvestuses 2. koht

2020 Superbike Eesti meistrivõistluste arvestuses 2. koht

Kuidas jõudsid ringraja juurde ja kuidas on su võidusõitja tee kulgenud?

Ringraja juurde jõudsin 2007.a, kui isa mind noore poisina elus esimest korda Aravetele noorte ringrajatrenni viis (Speedline Racing, Honda 100ccm). Ilmselt juba peale esimest trenni oli näha, et minu käsi sealt tsikli lenksu küljest enam väga kergelt lahti ei saa ning seega võtsime vastu otsuse võistlema hakata. Juba esimese aasta lõpus suutsin võidelda poodiumikohtadele. 

Peale noortesarjas võistlemist on minu teekond olnud kui ameerika mäed. Olen olnud aasta-kaks rajal ja siis taaskord mõned aastad eemal. 2017.a aga otsustasime tõsisemalt tagasi rajale tulla nimg alustada võistlemist B600 masinaklassis. Juba 2018.a õnnestus antud masinaklass Eesti arvestuses ära võita ning kohe sellele järgi ka 2019.a superbike klassi meistritiitel. 

2020.a oli aga see-eest lõpptulemuse poolest kehvem. Kuigi hoog oli üleval ja suutsin igal etapil poodiumikohtadele võistelda, siis Läti etapi kukkumine ja Leedu etapil mitte osalemine mängisid tiitlivõimalused maha.

Milline on su elu parim võidusõit? Kõige keerulisem?

Elu parim võidusõit on kahtlemata 2019. a viimane etapp Pärnus Audruringil, kus sai debüütaastal ära kindlustatud Superbike klassi meistritiitel. Kui rääkida aga kõige keerulisemast, siis sellena tooksin välja 2019. a toimunud 2 h kestvussõidu, kus olin paaris enda tiimikaaslase Taavi Nahkoga. 2 tundi suurepärast sõitu minu ja Taavi poolt ning veatut tegutsemist tiimi poolt lõppes sellega, et võitsime äärmiselt pingelise võidusõidu vaid ühesekundilise eduga teise koha ees. Peale sellist pingutust olid kõikide emotsioonid tiimis võimsad!

Milline on su lemmikrada?

Misano World Circuit Itaalis on hetkel vaieldamatult minu lemmikrada, kus olen sõitnud. Baltikumi ja Skandinaavia tasandil jääb lemmikuks endiselt kodurada, Audruring.

Mis sulle võidusõidu juures kõige enam meeldib?

Üheks asjaks on kindlasti enda vaimsete ja füüsiliste piiride kompamine. Mootorrattaga oskavad paljud sõita, kuid et teha seda professionaalselt ja hästi, on vaja äärmiselt tugevat närvikava ja muidugi ka head füüsist. Teise asjana ütleks, et võidusõit viib sind justkui täiesti teise maailma. Igapäevased mured, kohustused ja poliitika on teatud hetkeks täielikult peast pühitud ning oled vaid sina ja sinu ratas.

Kes on motospordis sinu eeskujuks?

Juba noorest saati see üks ja sama – Rossi. Mitte ainult tema sõidu pärast, vaid ka tema iseloomu ja suhtumise pärast, kuidas ta seda kõike teeb. Kuid kõige rohkem poolehoidu läheb siiski meie enda sangarile, Hannesele. Tema on Eestis üldisemas mõttes eeskuju, kes näitab, kui kaugele on võimalik meie ühe rajaga konnatiigist jõuda.

Kas MotoGP või World Superbike?

See oleks nagu kahe lapse vahel valimine. Kuigi üks võib olla natukene kiirem ja edevam, et tähenda, et teine kehvem oleks. Seega siin peab jääma minu valik langetamata.

Mida on vaja selleks, et ringrajal kiire olla? Kas sinul on see omadus olemas?

Tahtejõud tulemuste püüdmiseks ning tugev närvikava, et võtta vastu riske arengu parandamiseks. Isiklikult leian, et need on mul olemas. Vähemalt tahtejõu osas kahtlus puudub.

Loomulikult hakkab mingist hetkest lugema ka tehnika ja taustajõud, kuid seda juba väga suurtel kiirustel.

Mida teeksid võistluste korralduses teisiti?

Muudaksin täna pikale venivad võistlused lühemaks ning paneksin vähemalt esindusklasside sõidud laupäevale. See tekitaks võimaluse positiivsete tulemuste juures ka enda võidusõitu sõprade ja fännidega tähistada.

Millised on su plaanid 2021 hooajaks? Kus võistled, mis on eesmärgid?

2021 osas on plaanid veel osaliselt lahtised ning töö selle nimel käib, et oleksin parimas võimalikus vormis rajal enda Superbike tiitlit tagasi võtmas.

,