Rannus Ervin

Rannus Ervin

Mis mõttes ringrajasõit on nagu male!? Loe B1200 sõitja Rannus Ervini arvamust ja saad teada.

Sünniaeg: 31.01.1975

Tsikkel: Suzuki GSX 1000 RR

Võistlusnumber: 100

Klubi: Biker24 motospordiklubi

Klass: B1200

Saavutused:

2011. aasta kokkuvõttes Rookie 1000 klassis 2. koht

2020. aasta kokkuvõttes Eesti-ja Balti karikavõistlustel B1200 klassis 2. koht

Kuidas jõudsid ringraja juurde ja kuidas on su võidusõitja tee kulgenud? 

Kasvasin ja elasin Pärnus. Minu õnneks oli naabriks legendaarne võidusõitja Mait Seger. Just tema oli see, kes mind esimese mopeedi otsa tõstis ja hoo sisse lükkas. Sõitsin mõned aastad võrri ja mopeediga niisama linnapeal. Mingil hetkel, olles 12-13, ütles Mait, et mis ma niisama kärutan, lähme proovime platsil kallutada. Andis ühe võrri istumise alla ja mäletan ainult seda, et peale trenni ütles, et ma pean kindlasti rinkat sõitma. 

Aasta hiljem ehitati mulle spets krossiratas 50cc mootoriga. Sõitsin kaootiliselt paar aastat krossi ja siis otsustasime sama rattaga ringrada proovida. Tegin nädal aega varem trenni, ning oma esimesel võistlusel Sauga kolmnurgal saavutasin kohe teise koha. Peale seda kutsuti mind Pärnu Noorte Tehnikute Maja klubisse, mis oli tol hetkel kõva motoklubi. Tegin veel mõned head võidusõidud, aga kuna nõukaaeg hakkas lõppema ja sellega koos lõppes sisuliselt üks etapp motospordis, siis järgmine kokkupuude motospordiga tuli alles aastal 2010. 

Alustasin 2010 Rookie 1000 klassis. Sügisel viimasel etapil tuli esimene poodium. 2011 saavutasin Rookie 1000 klassis aasta kokkuvõttes EKV arvestuses 2. koha. 2013 oli viimane täishooaeg enne pikka pausi. 2013 viimase etapi kukkumine ellimineeris võimaliku hea tulemuse aasta arvestuses. Uuesti alustasin võidusõiduga 2020 ja suutsin B-1200 klassis saavutada aasta kokkuvõttes Balti ja EKV arvestuses 3. koha.

Milline on su elu parim võidusõit? Kõige keerulisem? 

Parim võibolla 2010 aasta viimane EKV etapp Audrus. Saavutasin seal oma esimese poodiumi, kui lõpetasin sõidu kolmandana kiirete soomlaste järel. Sõidu võitis Vesa Korpi, kes oli sel hetkel Soome top 3 B-klassi sõitja, ning mul õnnestus sõita temaga terve võidusõit ajaliselt võrdselt ja finišijoonel eraldas meid kõigest 20 meetrit. Sama võidusõitu pean ka kõige keerulisemaks, kuna tegemist oli vihmasõiduga ja see oli üldse minu esimene vihmavõistlus. Poolel võistlusmaal kuivas ideaaltrajektoor ära ja viimased ringid tuli sõita slick’iks kulunud vihmarehvidega. Väga ekstreemne. 

Milline on su lemmikrada? 

Seninähtutest Brno. Mulle meeldivad kiired, laiad, looklevad, suurte laugete kurvidega rajad. Aeglaste ja tehniliste radadega jään hätta. 

Mis sulle võidusõidu juures kõige enam meeldib? 

Kiirus kiirus ja veekord kiirus. Kiiruse mõistmine ja tajumine käivad selle ala juurde ja see kõik viib sind hoopis teise aegruumi, kus argielu pole ja mõtted ainult rajal. Väga mõnus tunne on sõidu ajal eessõitja analüüsimine ja õiges kohas tehtud möödasõit. Iga veedetud hetk rajal, on see start või puhas möödumine, kus saad konkurendi üle mängida, annab väga suure positiivse laengu. Võidusõit koos teiste sõitjatega esitab alati suure väljakutse, kuid seda protsessi on alati meeldiv nautida. Ringrajasõit on kui male!

Kes on motospordis sinu eeskujuks? 

Eeskujud ja iidolid on tavaliselt siis, kui oled noor ja alustad teatud spordialaga. Minu kindel eeskuju oli Mait Seger. Mitte ainult sellepärast, et ta oli kiire sõitja, vaid milline oli töömoraal ja kuidas suhtuti antud spordialasse. Julgen öelda, et püüan ise tänaselgi päeval seda joont hoida. Eestlastest hoidsin veel alati Jüri Raudsikule pöialt. Eelmisel kümnendil olen väga lugu pidanud Aarne Jõgimaast — olla nii eaks ja kihutada nii kiiresti, tehke järgi või makske kinni!

Kas MotoGP või World Superbike? 

MotoGP on motospordi kuninglik klass ja GP kommentaatorina ei saagi ma muud öelda kui MotoGP 🙂 Tegelikult on täna mõlemad väga huvitavad sarjad ja põnevaid sõite pakub ka WSBK. 

Mida on vaja selleks, et ringrajal kiire olla? Kas sinul on see omadus olemas? 

Mitmeid omadusi, nii nagu teiste spordialade juures, kui tahad edukas olla. Tuleb olla töökas, omada teatud kogus annet ja analüüsivõimet, kiirusetaju, hea tasakaal, asfaldi tunnetus, sportlik egoism (mõõdukas koguses), võidujanu, pühendumus, rutiinitaluvus, mõõdukas hirm, lugupidamine teiste sõitjate suhtes, õnn ja paraku ka natuke rohkem raha võrreldes paljude teiste aladega. See siis kõik selleks et olla kiire. 

Enda puhul ei oska täpselt öelda. 

Mida teeksid võistluste korralduses teisiti? 

Korraldustes on keeruline kohe ja kardinaalselt midagi paremaks teha. Hea, kui oleks palju sõitjaid ja pealtvaatajaid. Pealtvaatajad toob kohale kõrgetasemeline võistlus ja selleks peaks tooma rajale mõne tituleeritud või „värvika“ võistleja. Rohkem reklaami pole kunagi küllalt. Ühe muudatusena sooviks näha meie võistluskalendris mõnda muud Soome rada, näiteks Kymiring, mis on ühtlasi MotoGP kalendrisse kuuluv rada. Soomes on muidki huvitavaid radasid ja nagu ikka ühel ja samal rajal sõitmine tekitab rutiini ja pidurdab arengut. On väga tervitatav, et sellest hooajast on kalendris Leedus asuv Nemunring.

Millised on su plaanid 2021 hooajaks? Kus võistled, mis on eesmärgid? 

Spordi tegemine on mulle alati tähendanud seda, et tuleb olla parim. Kui spordis võitlushimu ja võidunälg ära kaob, siis võiks parem kodus heegeldada. Seega plaanid ja eesmärgid on alati kõrged. Iseküsimus, kas oskused seda alati lubavad. Kuna eelmine hooaeg sai enda jaoks märk maha pandud ja poodiumil lõpetatud, siis sellel aastal tahaks tulemust veelgi parandada. Eelkõige soovin oluliselt oma ringiaegu parandada nendel radadel, kus Eesti ja Balti MV toimuvad ja kui seda suudan, siis võib eesmärk ka täituda.

,