castrol eesti motokrossi meistrivõistlused

EMF loobub selleks aastaks paigalt- ja ühisstartidest

Seoses COVID-19 haiguse jätkuva levikuga Eestis otsustas EMFi nõukogu kontaktide vähendamise ja omavahelise suhtluse minimeerimiseks kõikide motoalade stardid viia üle nn “lendava stardi” põhimõttele, mis tähendab, et mitmed kohtunikud ja starditüdrukud jäävad tänavu tööta.

“Motosport on Eestis väga populaarne ja soovime anda omalt poolt kõik, et meie kogukond pandeemiale hoogu juurde ei annaks, kui nad koos starditsoonis ja -joonel koos on. Samas tegelavad stardis sportlastega mitmed kohtunikud ja starte annavad starditüdrukud. Nende vajadus uue süsteemi kohaselt kaob ja saame jälle kontakte vähemaks,” selgitas uut reglementi EMFi peasekretär Rauno Kais. “Lisaks väheneb ka koormus alles jäänud funktsionääridele, kes ei pea enam suuri stardiplakatite kotte ja kaste vedama ning ka võistluspäev läheb tunduvalt lühemaks, kuna ootetsoonides ei toimu enam niisama tiksumist.”

“Kuna Eestisse saabus palju vaktsiine, kuid kõik soovijad neid kätte ei saa, siis tuleb motospordikogukond siin appi ja meie võistluseid teenindavad meditsiinibrigaadid pakuvad ka alates maikuust kõikidel EMFi kalendris olevatel võistlustel vaktsineerimisteenust, aga selleks tuleb soovijatel end EMFi lehel eelnevalt kirja panna,” lisas Kais. “Mis puudutab aga pealtvaatajaid üldiselt, siis hetkel kehtivad piirangud 25. aprillini ja tulevast aega ma ei oska prognoosida, aga juhul, kui nad on lubatud, siis peab korraldaja pinnasele spray-värviga iga 2 meetri taha jooned tõmbama. Siis nad näevad, kus nad seista tohivad. Pered võivad omavahel koos olla, aga seda siis pikkuse järjekorras teineteise taga olles, nii ei vähene 2-meetrine kõrvaldistants teiste pealvaatajatega, lisaks on lubatud ka kukil olemine.”

Uuenenud stardiprotseduur tähendab seda, et võistlejad lähevad otse boksist soojendusringile, mille lõpus toimubki lendstart vastavalt oma tulemusele kvalifikatsioonis. “Sarnast süsteemi kasutatakse edukalt Ameerika Ühendriikides ja mujal maailmas ringrajaspordis, mis tähendab, et süsteem töötab ja on turvaline,” rääkis EMFi Safety komisjoni juht Raul Koov. “Sellega viimegi sportlaste ja funtsonäride kontaktid miinimumini. Näiteks rentisime tehnilisele kontrollile lennujaamast üle jäänud röntgen-skannerid, millest läbi sõites on kohe näha, kas tsikkel vastab tingimustele või ei. Lisaks saame ka sõitja läbi vaatamisel teada, kui ta on eelnevalt liiga palju söönud ja ei mahu lubatud võistluskaalu. Süsteem toimib konveiermeetodil, kus protsessi kontrollib eraldi bussist ainult üks inimene. Enne oli neid mitu, seega saime jälle võimalikke nakkuskandjaid vähemaks ja loodetavasti pandeemia taandub!”

Osadel aladel nagu enduro ja trial ei pea mainitud süsteemi kasutama, kuna tegemist on nagunii eraldi startivate sportlastega, kuid seal peavad katsele sõitjad hoidma kindlasti vähemalt 2 meetrist vahet ja see kehtib ka ootetsoonides, kus sportlaste omavaheline suhtlus on rangelt keelatud. Ning startima peab alates ühe minuti jooksul stardijoonele saabumisest. Ajalimiidi ületamisel rakendub ajatrahv, mis on kirjas konkreetse ala võistlustingimustes.

Kui pandeemia taandub selle aasta lõpuks, siis 2022 hooajal naastakse traditsiooniliste stardiprotseduuride juurde tagasi.