Möödunud nädalavahetusel toimus Leedus Nemunringil Eesti ja Balti ringraja meistrivõistluste teine etapp, kus kahjuks ei suutnud ükski eestlane poodiumikohta välja sõita.
Kõik eestlased ütlesid, et nii erilisel rajal nagu Nemunring, on leedulastele rada üksipulgi tundmata väga keeruline konkurentsi pakkuda. Nagu kirjeldas Rannus Ervin, teavad ainult kohalikud, millist trajektoori mööda sõita, et mõranenud asfalt vähem raputaks ja ratast lõhuks. Samas jäid sõitjad kogemusega väga rahule, paljud sõitsid välja isiklikke rekordeid ja plusspoolele jäi ka see, et kõik jäid püsti.
Klassis Superbike läks poodiumikohta jahtima Hanno Velt (Aprilia, Vihur Motosport). Ta võitis küll stardi ja sõitis mõnda aega kolmandal positsioonil, kuid pidi lõpuks leppima viienda kohaga. “Läksin seadistusega veidi rappa, see jäi liiga jäigaks,” tõdes Velt pärast sõitu. “Ei ole ammu nii hüppeid täis ja pompaval rajal sõitnud ega osanud seetõttu õiget valikut teha. Sõitsin kindla peale ja püüdsin liigseid riske mitte võtta.”
Superbike’ide sõidu võitis Leedu vanameister Šarunas Pladas, kes oli esimene ka avaetapil Bikerniekis. Eestlastest olid veel Mait Vestel seitsmes ja Madis Vestel kaheksas (mõlemad Suzuki, Suzuki Team Estonia). “Ainult sõites saab aru, kui äge see rada tegelikult on,” kirjeldas Madis Vestel enda jaoks uue raja kogemust. Kuna kvalifikatsioonis hakkas kimbutama väsimus, läks ta võidusõitu sõitma kindla peale: “Võtsin rahulikult, et lõpuni ära kestaks, teeniksin mõned vajalikud punktid ja jõuaksin tervelt koju.”
Teises Eesti meistrivõistluste klassis, Superstock 600, tegi rõõmsa üllatuse Mairon Meius (Suzuki, Suzuki Team Estonia), kes suutis kohaliku sõitja Paulius Liubase järel kvalifikatsioonis välja sõita teise aja. Tema meeskonnakaaslane Jaanus Saarmaa sai viienda stardikoha ja tunnistas, et Leedu konkurendid on selles klassis teinud suure sammu edasi. Superstock 600 kiireim oleks Superbike’ide arvestuses olnud neljas-viies.
Nii Meius kui Saarmaa olid sellel rajal esimest korda ja ei saanud selle mõranenud asfaldi, suurte kõrguste ja muude eripäradega nii kiiresti tuttavaks kui kohalikudi. “Sinna oleks paras minna krossirattaga. Kui tavaliselt hakkavad rajad sõidu lõpuks jalgadele, siis see rada väsitas ära käed,” rääkis Saarmaa. Meiuse start õnnestus pisut paremini kui klubikaaslasel ning ta lõpetas sõidu viiendana. Saarmaa kaotas sõidu alguses kohti, ei suutnud leida õiget rütmi ja tuli lõpuks finišisse kaheksandana. Kolmandat korda Nemunringil käinud Alar Laidoner (Yamaha, Seltec Racing) suutis samuti sõita välja parima isikliku aja 1.19,024 ja oli kümnes.
B1200 klassis oli eestlasi rajal kõige rohkem, kuus. Rannus Ervinil (Suzuki, Biker 24 Motospordiklubi) kulus laupäevane treeningpäev trajektooride meeldetuletamisele ja sobiva seadistuse leidmisele. “Õhtuks oli alaseljas päris suur valu ja tuli amorte kuidagi pehmemaks saada, et ennast ja selga ära ei lõhuks,” rääkis ta. Kvalifikatsioonis suutis ta välja sõita 13. aja, kuid lootis võidusõidus sõita kümne hulka ning olla eestlastest kiireim. Tänu heale stardile tõusiski ta 6-7 kohale, siis möödusid mõned konkurendid ja ta langes 11ndaks. “Õnneks kogusin ennast kiiresti ja hakkas tõsine võidusõit. Kange Eesti konkurent Igor Kolektor oli minu ees päris mitu ringi. Vaatasin mõned ringid, kus on ta nõrgad kohad ja ühel hetkel ka mööda sain. Paraku suutis samas kohas ring hiljem minust mööduda Riia etapi võitja lätlane Ivo Vinnins. Üritasin vastu rünnata, aga paraku ei suutnud. Sellises järjestuses tulime üle finiši,” rääkis Ervin, kes oli 11. ja sõitis välja aja 1.15,9.
Igor Kolektorile (BMW, Vihur Motosport) oli see esmakordne kogemus Nemunringil. “Peale esimest sessi rajal tuli välja, et kõik on veel hullem kui ma arvasin,” ütles Kolektor, kes tahtis esimese hooga koju tagasi sõita. Kokkuvõttes läks tema nädalavahetus oodatust paremini. Kvalifikatsioonis parandas ta enda seni parimat aega lausa kahe sekundi võrra ja tulemuseks päris arvestatav ringiaeg 1.16,294. Ka võistlus läks plaanipäraselt (sõita turvaliselt ja lõpetada punktidel). Kolektor startis 12. kohalt ja lõpetas samuti 12ndana. Raido Leenpalu (Kawasaki, Biker 24 Motospordiklubi oli 16., Arvo Alehodžin (Honda) 17., Taavi Nahko (Ducati, Vihur Motosport) 18., ja Andres Tammsaar (Honda, Biker 24 Motospordiklubi) 19.
C1200 klassis olid eestlastest stardis Erkki Krünberk, Danel Udu ja Anvar Marksa. Krünberk (Vihur Motosport) jäi kogemusega kiirel, kuid ohtlikul rajal väga rahule. Tulemused paranesid pea igal treeningsessioonil. Ajasõidus saavutas ta soovitud tulemuse sõita välja aeg 1.19… ning lõpetas selle 12nda stardipositsiooniga. “Võistlussõidu start õnnestus väga hästi ning suutsin end esimese kurviga etteotsa 6-ndaks sõita,” rääkis ta. Mõne ringi möödudes lipsas sisse väike sõiduviga ning üks konkurent sai mööda, kuid lõpuni kulges sõit suhteliselt omaette ning ta lõpetas sõidu üldarvestuses seitsmendana, C1200 klassis viiendana. Võistlussõidus sõitis ta veel välja isikliku rekordi sellel rajal 1.17,1. “Sõidust saadud emotsioon oli super ning antud raja kogemus tuleb kindlasti kasuks ka muudel radadel,” võttis Krünberk nädalavahetuse kokku.
Ka Danel Udu täitis oma eesmärgi sõita välja aeg, mis algab 1.20-ga. See õnnestus võistlussõidus ja andis tulemuseks 11. koha C1200 klassis. “Suurepärane nädalavahetus, esimene kord sõita keerulisel Leedu rajal 1.20.9 on minu kui harrastaja jaoks väga hea tulemus.” Anvar Marksa oli 15.
Leedu karikavõistluste arvestuses Street 1000 klassis oli Sander Telve (Yamaha) kuues ja Kaido Rebane (BMW) kaheksas, Street 600 klassis Keio Soosaar (Kawasaki) võistlussõitu ei startinud.
Võistluse täpsemad tulemused on leitavad siit: https://speedhive.mylaps.com/Events/1883099
EMV ja EKV punktiarvestus pärast kahte etappi: https://msport.ee/wp-content/uploads/2021/07/2021-EMV-EKV-motoringraja-punktitabel-Juuli.pdf
Eesti ja Balti ringraja meistrivõistluste kolmas etapp toimub 24.-25. juulil Pärnus Audruringil: https://msport.ee/events/motoringraja-eesti-mv-iii-etapp-2021/