sports-733607

Kas motospordi harrastamine nõuab suuri kulutusi?

Motosport on põnevust tekitav ja huvitav spordiala nii osalejale kui ka pealtvaatajale. Motosport on adrenaliinirohke, kruvib pinget ja pakub naudingut. Igal motospordihuvilisel tekib kindlasti üks hetk küsimus, kas tegu on kalli hobiga, mida harrastada? Vaatame lähemalt, mida peaks motosportlane meeles pidama ja kas põnev hobi tasub ennast ära?

Statistikaameti kohaselt käib pea kolmandik eestlasi vähemalt korra aastas ühel spordiüritusel. Sealhulgas autosport ja motosport on pealtvaatajate arvu poolest populaarsed ja armastatud spordialad. Küll aga, osavõtjate poolest on motospordis kõige populaarsem motokross, kus on selle spordiala harrastajate arv iga aasta tõusnud. 

Kas sa teadsid?

2012. a oli motokrossi harrastajaid Eestis veidi üle 700, kuid 2020. a lähenes osavõtjate arv juba kahele tuhandele. 

Ka Eesti spordiennustustest võtavad osa aina rohkem kirglikke panustajaid. Spordiennustusi saab teha Eesti online kasiinodes, kust leiab lisaks ka põnevad ja üllatusterohked jackpot mängud

Millega peaks motospordi harrastaja arvestama?

Motospordi kulutustes mängivad rolli mitmed tegurid. Esiteks, kui suurelt see ette võtta? Kas oled pühapäevasõitja vaid oma lõbuks või treenid ka võistlusteks ning plaanid neist osa võtta? Sõltuvalt sellest, kui palju sa sõidad, kuluvad ka sõiduvahendi jupid vastavalt rohkem või vähem. Lisaks muidugi ka juurde käiv varustus. 

Motospordis esimene suurem investeering on sõiduvahendisse. Näiteks algaja neljataktilise, kasutatud motokrossi tsikli võib kätte saada vähem kui 2000 euroga. See-eest uhiuue, korraliku võistlusratta hind algab u 7000 eurost. Kui veel päris kindel ei ole, kas ja kuidas alustada, siis saab alati ka motospordi rattaid nii lastele kui täiskasvanutele rentida (30-110 eurot päev).

Varuosade regulaarne hooldus päästab kallitest riketest

Ratast valides pea meeles, et kahetaktilised rattad nõuavad regulaarset hooldust, kuid mootori parandamine või väljavahetamine maksab tunduvalt vähem kui neljataktilise puhul. Regulaarse hoolduse alla käib õhufiltri väljavahetamine või puhastamine ning õlivahetus. Nende peale ei kulu korraga küll suuri summasid, kuid unarusse ei tasu neid mingil juhul jätta. 

Puhas õhufilter ja regulaarne õlivahetus hoiavad mootori terve ning päästavad sind muidu väga valusast ja kallist mootoririkkest. Hooaja jooksul peaks vähemalt korra ära vahetama ka keti, hammasrattad, piduriklotsid ja mõned mootoridetailid (nagu kolvid). 

Kui soovid motospordis võistelda

Võistluste kalendriga saad tutvuda siin. Nagu näha, siis võistluste kalender on tihe ning soovi korral saaks suvehooajal kasvõi iga nädalavahetuse erinevates motospordialades võistelda. Reeglina (mõningate eranditega) on võistlustel ka osalustasu, mis võib varieeruda paarikümnest eurost kuni sadade eurodeni. Osalustasu suurus sõltub ka sellest, mis klassis soovid võistelda. Siinkohal tuleb vaadata otsa oma rahakotile, oskustele, eesmärkidele ja võimalustele ning vastavalt nendele enda jaoks õiged võistlused valida. 

Kas motosport on kallis? 

Peaks arvestama ka kütuse ja transpordikuludega, et ratas võistlusele või treeningrajale jõuaks. Selleks oleks vaja bussi või järelhaagist, kuhu kogu varustus ära mahuks. Kõvematel tegijatel on muidugi juba sponsorid, kes rahaliselt õla alla panevad ning koormat kanda aitavad.

Nagu näha, siis kulutusi motospordi harrastamiseks on päris palju vaja teha, kuid põnev sport on seda väärt! Lõpuks sõltub kõik sellest, kui tihti sa sõita plaanid. Seega võivad sinu väljaminekud olla paarist tuhandest kuni paarikümne tuhande euroni. Millist motosporti harrastad sina ja kui suured on sinu kulutused?