23. oktoobril toimus Saku Tankodroomil krossimeeste selle hooaja viimane rammukatsumine. Tegu oli teist aastat järjest toimuva Saku Tankodroomi motokrossiga, mille kutsus aasta tagasi ellu legendaarsete Andres ja Gert Krestinovi eestvedamisel toimiv motoklubi MOTOEXTREME.
Liivane ja nii tehniliselt kui füüsiliselt nõudlik tankodroomi rada pole kergete killast. Liialdamata võib seda nimetada Eesti krossiradadest raskeimaks ja vähese treenitusega meestel sinna asja ei ole. Ega olnud ka seekord. Kohale oli tulnud krossimeeste raskekahurvägi ja sedakorda koguni kolmest riigist – Soomest, Lätist ja mõistagi väikesest kodusest Eestist.
Stardipuu taha koguneti üheteistkümnes võistlusklassis. Pjedestaalile jõudis kõigist neist mõistagi vaid kolm kõvemat ja siin nad on:
Klassis MX E
1. Indrek Kirs
2. Lars-Eerik Aigro
3. Marko Kasemaa
MX D
1. Riho Mägi
2. Karl Talinurm
3. Carl Ülejõe
MX C
1. Silver Romandi
2. Gren Laht
3. Mihkel Tääkre
MX B
1. Danel Dreving
2. Gregor Kuusk
3. Matias Miettinen
MX 50+
1. Valdur Kahro
2. Aivo Rabbi
3. Janis Mironovs
MX 40+
1. Jaanus Koval
2. Matti Korkeamaki
3. Erki Privoi
65cc
1. Enri Lustus
2. Jimi Marttila
3. Sebastian Kõiv
85cc
1. Travis Leok
2. Eemil Pesonen
3. Aston Allas
125cc
1. Sebastian Leok
2. Robin Kruuse
3. Otto Mattias Rootalu
MX2
1. Meico Vettik
2. Rait Kaimer
3. Joosep Pärn
Ja lõpuks kuninglik MX1 klass. See kujunes arvatavalt tõeliseks publikumagnetiks. Kohaletulnute nimed mõistagi tutvustamist ei vajanud, neid teadvad kõik, kel vähegi huvi selle mehise ja raske spordiala vastu. Lugupidamisest päevakangelaste vastu teeme siinkohal erandi ja toome ära mitte kolm, vaid lausa kuus esimest:
1. Gert Krestinov
2. Andreo Lusbo
3. Karlis Sabulis
4. Priit Rätsep
5. Tanel Rauk
6. Hans Priidel
Nagu näete, võitis päeva kiireima mehe tiitli tänavune Eesti meister Gert Krestinov isiklikult. Koduklubiks mõistagi Motoextreme. Oli põhjuseks nüüd kodupubliku tormiline toetus või oma kodurajal sõidetud aukartustäratav tundide arv – mine võta kinni. Küllap mõlemat.
Publikut oli Motoextreme-i klubi poolt taas suurepäraselt ettevalmistatud raja äärde kogunenud märksa enam kui aasta tagasi. Ja ka auhinnalaud nägi välja veelgi väärikam kui eelmine kord. Tõeliseks trooniks kunstnik Kalle Pruudeni loodud originaalsed karikad – mehised ja rustikaalsed – täpipealt nagu ühed motokrossi karikad olema peavad. Järgmisel aastal jälle!
Foto: Oliver Pajuri