Kemora: asfaldipraod, trikikad kohad ja Karusselli-nimeline kurv

Motoringraja Eesti meistrivõistluste järgmine, kolmas etapp toimub 29.-30. juulil Soomes Kemora ringrajal.

Kemora rada avati 1983. aastal lühikese 1,4-kilomeetrise rajana, kuid 1987. aastal laiendati see praeguseks 2,7-kilomeetriseks rajaks. Kuigi Kemora on suhteliselt lühike, leiab see laialdast kasutust ja seal on pealtvaatajatele head võimalused (näiteks 3000-kohaline tribüün). Viimati uuendati raja katet 2005. aastal.


Lähemalt iseloomustab rada Soome ringrajasõitja Kirsi Kainulainen: “Kemora on vana ja juba korduvalt uuendatud/ lapitud kattega rada.

“Alguses tuleks tähelepanu pöörata asfaldipragudele kurvides 3, 6 ja 9. Erinevatel aastatel tõusevad-vajuvad need kohad erinevalt. Hea oleks rada läbi jalutada ja tutvuda selle katte olukorraga. Need kohad ei ole pahad, aga ma ise proovin sõita pidamise säilitamiseks nii, et ei kalluta pragude kohal.

“Rada on üsna kiire ja hea ringiaja saamiseks tuleb just mõne trikika koha tõttu pingutada. Kurvide kaskaad 3/ 4/ 5 on raja kiireim koht ja trajektoor tuleks sõita võimalikult sirgelt. Kui need kurvid ei õnnestu, siis head aega ei tule. Rajal on ka paar mõnusalt kaldega kurvi, nagu 7 ja 8. Kurvi nr 8 nimi on Karussell ja see on põhjendatud 🙂

“Kaart ei näita raja päris õiget iseloomu, näiteks kurvid 8 ja 9. Kurvi nr 9 saab kiiremini läbida, kui kasutada seal kahte apeksit.”


Vaata Niki Tuuli pardakaamera videot Kemorast.


Juha Kallio pardakaamera video Kemorast.

Vaata etapi ja võistlusele registreerimise infot EMF-i kodulehelt: https://msport.ee/events/motoringraja-emv-iii-etapp-kemoras/?occurrence=2023-07-29