Ape motokross tähistas möödunud nädalavahetusel oma 50. sünnipäeva. Suure sündmuse puhul toimus sel aastal Apes kolme päevaline krossifestival. Juubelikross kulmineerus pühapäeval, kui Läti meistrivõistluste arvestuses tulid tuhandete pealtvaatajate ees võistlema kõige kiiremad MX1 ja MX2 klasside sõitjad. MX1 klassis kuulus kaksikvõit lõpuks eestlastele. Ajaloolise võistluse esikoha teenis Tanel Leok, teiseks tuli Karel Kutsar. Tanel Leok on nüüd Ape krossi võitnud kokku kaheksal korral.
MX1 klassis oli kohale tulnud suur osa baltikumi paremikust. Esimeses MX1 ja MX2 klassi ühises võistlussõidus võttis üllatuslikult stardivõidu Kaarel Tilk. Esimeste ringide jooksul tegi Tilk aga mitu sõiduviga ning ta langes võistlejaterivi keskele. Liidrikoha võttis enda kätte avaringil Tanel Leok, talle järgnesid lätlased Karlis Sabulis ja Edvards Bidzans. Esimestel ringidel oli tõeliselt kiire aga Toms Macuks, kes seitsmendalt kohalt peagi Leoki ja Sabulise seljataha kolmandale kohale tõusis. Publiku marulisel kaasaelamisel möödus ta seejärel kiirelt ka Sabulisest ning Leokist ja asus sõitu juhtima. Kui ülejäänud seltskond hakkas sõidu edenedes lätlasest vaikselt maha jääma, siis Leok hoidis hammastega Macuksist kinni. Lätlane sõitis siiski väga kindlalt ja näis, et Leokilt ei tekigi võimalust möödumiseks. Viimasel ringil surus aga Tanel väga kõvasti ja kui sõita jäi juba alla poole ringi suutiski Leok lätlasest mööduda ning väga magusa sõiduvõidu võtta. Pettunud Macuks tuli finishisse teisena ja Sabulis kolmandana. Karel Kutsar lõpetas sõidu neljandana ja Hardi Roosiorg viiendana.
Teises võistlussõidus olid stardikurvis taas esimestena Leok ja Tilk. Leok võttis liidrikoha enda kätte, samalajal kukkus stardirüsinas Sabulis, kes oli sellega kõrgest mängust väljas. Teisel kohal oli sõidu alguses leedulane Domantas Jazdauskas ja kolmas Kutsar. Kutsar suutis kiirelt leedulasest mööduda ning hakkas Leokit püüdma. Ka Macuksi sõidu algus ebaõnnestus täielikult ja nii said meie mehed kahekesi teistel eest ära sõita. Leok oma liidrikohta siiski rahulikult nautida ei saanud, Kutsar oli ennast teiseks sõiduks korralikult käima saanud ja püsis terve sõidu jooksul Leoki tagarattas. Leok oli siiski kogu päeva jooksul väga enesekindel ja kiire ning ta võttis esikoha ka teisest sõidust. Kutsar lõpetas sõidu teisena ja kolmikvõidu kindlustas meile Roosiorg, kes võitluses leedulasega lõpuks peale jäi. Parima lätlasena oli Macuks lõpuks viies.
MX1 klassi arvestuses teenis kahe sõidu kokkuvõttes esikoha Tanel Leok, kes kirjutas oma nime veelgi suuremalt nüüd Ape motokrossi ajalukku. Teise koha teenis Karel Kutsar ja kolmanda koha Toms Macuks.
MX2 klassis oli meie ainus sõitja Mikk Martin Lõhmus. Avasõidus Lõhmus katkestas ja teisest sõidust teenis ta neljanda koha punktid. Päeva kokkuvõttes andis see talle üheksanda koha. Võidu teenis Edvards Bidzans, teine oli Uldis Freibergs ja kolmas Roberts Lusis.
MX1 tulemused
1. Tanel Leok
2. Karel Kutsar
3. Toms Macuks (Läti)
4. Hardi Roosiorg
5. Domantas Jazdauskas (Leedu)
6. Karlis Sabulis (Läti)
7. Erki Kahro
8. Kaarel Tilk
9. Rudolfs Aumeistars (Läti)
10. Rainers Zuks (Läti)
Noorte MX125 klassis oli Apes kohal maailma tipp absoluutne tipp Janis Martins Reisulis. Ajasõidu põhjal olid meie kiiremad Romeo Pikand ja Sebastian Leok. Esimene võistlussõit hakkas väga õnnetult aga Leokile, kes avaringi lõpus konkurendiga mäest alla tulles kokku sõitis ning kukkus. Sebastiani jaoks oli sellega sõit ja kogu võistluspäev lõppenud. Eesti lippu üritas kõrgel hoida Pikand, kes kiirelt viiendale kohale tõusis. Pikand läks seejärel ka neljandat kohta püüdma kohe, kuid möödasõit oli liiga agressiivne ja ta sõitis konkurendile küljepealt sisse ja kukkus. Sõidu jooksul kukkus ta korra veel ning lõpuks tuli meie sõitjal leppida alles seitsmenda kohaga. Esikümnesse mahtusid veel Kaspar Uibu ja Stefan Taaber, kes olid üheksas ja kümnes. Maailmaklassi näitas Reisulis, kes võttis kindla esikoha, teisena lõpetas sõidu Markuss Ozolins, kes kuulub samuti euroopa kiiremate hulka ja kolmandana Markuss Kokins.
Teises sõidus suutis Pikand avasõidus tehtud vigu vältida. Stardi järel oli ta seitsmendal kohal, kuid ilusa sõiduga tõusis Romeo lõpuks neljandale kohale. Sõidu kolmandana lõpetanud Raivo Laicansist jäi meie meest lahutama vaid 3 sekundit. Kindla esikoha teenis taas Reisulis ja teine oli Ozolins. Taaber lõpetas sõidu kaheksandana ja Uibu üheksandana.
Päeva kokkuvõttes tuli Pikand neljandale kohale. Esikoha teenis Reisulis, teine oli Ozolins ja kolmas Laicans. Taaber oli kaheksas ja Uibu üheksas.
Külgvankrite klassis astusid lätlastele vastu Tanel Reesna ja Sten Niitsoo. Esimest võistlussõitu alustasid Reesna ja Niitsoo väga hästi. Stardi järel olid nad kolmandal kohal ja mõne ringi möödudes tõusti juba vendade Daidersite järele teisele kohale. Kahjuks siis hakkas meie meeste tsikli mootor juba suitsema ja peagi kaduski rattal jõud ning tuli rajalt maha keerata. Ka esikohal sõitnud Daidersitel tekkisid rattaga probleemid ning nad jõudsid finishisse lõpuks kolmandana. Esikoha teenisid Maris Rupeiks ja Kaspars Liepins, teised olid Janis Jegorvs ja Peteris Jegorovs.
Teiseks sõiduks olid meie mehed oma võistlusratta korda saanud ja sõitu alustati taas väga hästi. Liidrikoha võtsid enda kätte jälle Daidersid, neile järgnesid Rupeiks ja Liepins ning kolmandana Reesna ja Niitsoo. Esikolmik hakkaski peagi teistel eest ära vajuma. Esimese poole sõidust suutsid Reesna ja Niitsoo lätlastega ilusti sammu pidada, kuid väga auku läinud rajal läks korvipoiss Niitsool sõidu teises pooles väga raskeks. Et mitte kukkuda pidi Reesna hoo maha laskma ning mehed võtsid lõpuks kindla kolmanda koha. Esikoha teenisid Daidersid ja teisena lõpetasid sõidu Rupeiks ja Liepins.
Ühe sõidu katkestamise tõttu jäid Reesna ja Niitsoo võistluse kokkuvõttes seitsmendaks. Esikoha teenisid Rupeiks ja Liepins, teised olid Daidersid ja kolmandad Jegorovsid.
Sarnaselt külgvankritele oli ka quadidel lätlastele vastu astumas vaid üks eestlane, selleks oli Priit Järvloo. Avasõidus suutis Järvloo kehva stardi järel lõpuks viiendale kohale tõusta. Teist sõitu alustas Priit paremini, kuid kahjuks jättis tehniline rike ta raja äärde. Esikoha teenis quadidel Karlis Neija, teiseks tuli Reinis Bicans ja kolmandaks Matiss Palevics.
Pühapäeval käisid veel rajal ka naised. Lätlastele pakkus poodiumikohtade eest konkurentsi Karleen Randver. Avasõidus jäi Randveril jaksu väheks, poolel sõidumaal ta väsis ning pidi lõpuks leppima viienda kohaga. Teises sõidus suutis Randver aga kogu sõidu jooksul head tempot hoida ja enamuse ajast oli ta teisel kohal. Kuigi viimastel ringidel lähenesid konkurendid talle seljatagant marulises tempos, siis finishisse jõudis Randver siiski teisena.
Võistluse kokkuvõttes oli Randver meie parimana neljas. Esikoha teenis Paula Bertasuite, teine oli Patricija Berzina ja kolmas Estere Tracuma. Martha Koort sai seitsmenda koha, Celiin Jõesaar kaheksanda koha, Juta Saan 12. koha, Mirell Tarvis 13. koha ja Marie Matilda Viil 15. koha.
Päeva varem käisid Apes rajal 85 ja 65 klasside sõitjad. 85 klassis võitis mõlemad sõidud Travis Leok, kes tuli ka kokkuvõttes esikohale. Teise koha sai Jekabs Hudolejs ja kolmanda koha Arturs Vinters. Leslie Puller oli seitsmes.
65 klassis oli meie parim Andre Sarri, kes sai kokkuvõttes neljanda koha. Esimene oli Patriks Cirulis, teine Martins Cirulis ja kolmas Rainers Grasis.
Retro 250 masinaklassis õnnestus eestlastel koju tuua kolmikvõit. Esikoha teenis Jaanus Lüüding, teine oli Kristo Saar ja kolmas Juku Saar. Retro 500 klassis teenis teise koha Andres Pilt. Retro 175 klassis oli Mihkel Viira viies.