Kolm Eesti külgvankriekipaaži avasid sel nädalavahetusel võistlushooaja rahvusvahelises sarjas Internationale Sidecar Trophy.
Parimaks kohaks jäi oma klassi viies koht, mille laupäeval sõitsid 600-kuubikuliste tsiklite arvestuses välja Eero Pärm / Niko Sormunen (LCR Yamaha, Pärm Racing Team) ja pühapäeval 1000-kuubikuliste arvestuses Silver Kuusk / Marko Piirlaid (Suzuki, Biker24 Motospordiklubi).
Eestlaste stardikohad laupäevaõhtusesse esimesse võidusõitu olid Pärm/Sormunen 10., Jaanus Kompus/Avo Kuusk (Adolf RS Yamaha, AC Racing Team) 12. ja Kuusk/Piirlaid 19.
Sõit lükkus 40 minuti võrra hilisemaks ja rajatemperatuur oli selleks hetkeks 0 kraadi ringis (õhusooja 3 kraadi). Päev oli olnud ka vahelduvalt vihmane, kuid sõidu ajal õnneks ei sadanud. Teine sõit toimus pühapäeva hommikul ja siis olid tingimused soodsamad (loe: ilm oli soojem, päike paistis ja rehvid töötasid paremini).
Eero Pärm tegi Brnos esimese üldse sõidu uue korvimehe, soomlase Niko Sormuneniga ja ta tunnistas ka ise, et koostöö on veel toores. “Hea, et enda tunnetus on alles ja [eelmise korvimehe] Lauri Lipstoki õpetused ka toimisid uue mehega,” rääkis Pärm. “Koostöö vajab kõvasti lihvimist, aga lootust on.”
Terve nädalavahetuse maadles Pärm ka tehnikaprobleemide käes, mis laupäeval lubasid küll lõpuni sõita, kuid pühapäeval tuli kahjuks katkestada. “Pole kunagi nii vara kimamas käinudki. Kuigi ilm oli jahe, hakkas rehv õnneks tööle,” lisas Pärm. “Rada oli meeldiv kiire ja sobis 600-sele hästi. Meie järgmine etapp on kolme nädala pärast Horvaatias Grobniku ringrajal.”
Kuusk/Piirlaid olid laupäeval oma klassis kuuendad. Kompus/Kuusk ei saanud tehnilise rikke tõttu starti.
Pühapäeval peatati sõit esimesel ringil, kuna Kompus/Kuusele sõideti küljelt sisse ning nad tuli viia tervisekontrolli. Võistlussõit sai veidi aja pärast kordusstardi. Nagu varem öeldud, katkestasid Pärm/Sormunen tehnilise rikke tõttu, Kuusk/Piirlaid sõitsid aga oma klassis välja viienda koha.
“Ilm oli eile tõesti külm, niisked pinnad olid härmas,” rääkis Kuusk. “Täna oli palju parem, päike paistis ning rada ja ilm olid palju soojemad.”
Mõlemad sõidud võitsid Mike Roscher / Anna Burkard (BMW, Saksamaa).
Täpsemad tulemused Internationale Sidecar Trophy kodulehel.