Vihur Motosport 2024: senistest kõige toimekam hooaeg

Kui Eesti suurima motoringrajaklubi Vihur Motosport eestvedaja Marko Rohtlaan eelmisel sügisel arvas, et 2024 tuleb veidi lihtsam aasta, siis tegelikult kujunes lõppenud hooajast senistest kõige toimekam ning mitmed saavutused lähevad Eesti motospordi ajalukku.

Marko Rohtlaan toob allpool välja klubi äsjalõppenud hooajast kõige enam meelde jäänud hetked.

Kõige suuremad kahtlused

“Eelmisel hooajal pärast Vihuri jõulupidu oli mul kahtlus, et mis järgmisest hooajast üldse saab. Arvasin, et 2024 tuleb lihtne aasta, kus saab poole gaasiga lasta ja natuke puhata. Aga tegelikult oli hullult palju tegemist, märksa rohkem, kui eelnevatel aastatel on olnudki.”

Kõige suurem ettevõtmine


“Veel kevadel ei teadnud täpselt, kuidas kogu see uus Balti Minimoto noortesari ja treeningud tehtud saavad. Kõik see võistluste korraldamine, toetajate ja raha leidmine, et üritused üldse toimuksid. Tagasi vaadates läks väga hästi, Aravete ja Põltsamaa etapid olid kõige ägedamad võistlused selles sarjas. Siinkohal suur tänu kõigile osalejatele, abilistele ja toetajatele, kes aitasid võistlustel teoks saada!”

Vaata Aravete etapi videot: https://vimeo.com/953662846
Vaata Põltsamaa etapi videot: https://vimeo.com/990491545

Kõige keerulisem üleminek


“Kogu Hannes Soomeri projekt oli tänavu taas väga keeruline, üleminek uuele mootorrattale, BMW-le. Vigastused ja nendest ülesaamine. Ratta seadistamine, et saaks sellega sõita nii vigastustest paranedes kui hiljem, et näidata kogu sõitja ja tsikli potentsiaali.”

“See, et Hannes ihaldatud etapivõidu IDM-is kätte sai, oli ülisuur kordaminek. Näidata, et ta suudab tehasetiime võita, kes on 10 aastat sama rattaga sõitnud. Ja jääda endale kindlaks, mitte lasta ennast eksitada, sest palju oli soovitajaid, kes ütlesid, et peaksime kasutama samu seadistusi nagu tehasetiim.”

“Kui 2 aastat tagasi välja ütlesime, et tahame IDM-il osaleda ja seal võita, ei teadnud me päris täpselt, mida see endast kujutab ja mida selleks teha tuleb. Nüüd on see selge.”

“Emotsioone oli IDM-il sel aastal igasuguseid. Mostis hakkasin juba pitboardile kirjutama igasugu asju enne finišit, aga kui pilgu meie boksi pöörasin, nägin Hannese venda kahe käega peast kinni hoidmas ja siis tuli ainult Ilya Michalchik üle finišijoone, Hannes oli liidrikohalt kukkunud… Kuid lõpuks Nürburgringil ihaldatud võit ikkagi tuli!”

“Hannesega kahjuks vigastuse tõttu viimasele IDM-etapile minna ei saanud. Detsembris saab ta uuesti sõitma hakata ja tuleb kindlasti Hispaaniasse laagrisse, sõidab kasvõi MiniGP-ga, aga uuesti ratta peale peab ta saama.”

Kõige ihaldatum võit


“Lühike sõit endurance’is läks Hannesel ju väga OK-lt, mõlemad pikad etapid aga vussi. See ongi endurance’i ilu ja valu. Igaühel võib sõidu jooksul juhtuda ükskõik mida. Esimesel etapil ei kukkunud Hannes oma süü tõttu, viimasel eksis enda sõiduvea pärast. Tingimused on seal keerulised kõigile, öösel rada muutub, temperatuur võib langeda, kaste maha tulla, keegi võib rajalt välja sõita ja kruusa rajale kanda. Võibolla aetakse mõni loom alla ja selle jäänused teevad raja libedaks (minul ühel etapil nii juhtus) jne.”

“Endurance on meeskonnamäng. Sa pead olema nii vaimselt kui füüsiliselt väga tugev, et kogu sõit vastu pidada.”

“Võita Suzukas on iga ringrajasõitja unistus. Mina seda unistust täita ei suutnud, aga Hannes tegi selle ära. Igal juhul on see ülim saavutus.”

Kõige rohkem täppi läinud ennustus


“Kevadel ütlesin, et keegi meie noortest sõidab 600sega Audrus välja aja 1.16 ja Hugo seda tegigi. See näitab, et MiniGP-s ja 300-ste klassis sai noortele tugev alus laotud ning 600stele üleminek on olnud sellele tööle loomulik jätk.”

“Superstock 600 klassis tegid Hugo, Silvester ja Selyn viimasel etapil puhta töö, keegi ei saanud neile lähedale ja selle üle on mul väga hea meel. Kogu klass on Vihuri noorte tõttu suure arenguhüppe teinud, sest ka vanemad sõitjad Jaanus Saarmaa ja Jonas Stankunas pidid rohkem pingutama ning sõitsid viimasel etapil oma isiklikud rekordid.”

Kõige stabiilsem areng


“Ka Sander, Herman ja Tristan arenensid selle hooajaga MiniGP klassides ilusti edasi. Tristan oli MiniGP 110 klassis pidevalt poodiumil, MiniGP 160s käisid Sander ja Herman poodiumil kordamööda, kuigi neil oli vahel ka ebaedu ja tuli ette kukkumisi.”

“Loodan, et järgmisel aastal teevad nad suurema sammu edasi. Rajad on neil nüüd selgeks saanud, tulevad talvel ka Hispaaniasse trenni ja saavad aasta vanemaks, jõud käib kevadel rattast rohkem üle.”

Kõige suurem ülekaal


“Supersport 300 klassis oli osalejaid küll vähevõitu, kuid poodiumil olid kõik Vihuri kutid ja mul on nende üle hea meel.”

Kõige enam tehnilisi probleeme


Hanno Velt oli ainus, kes sai Superbike’idel meie sõitjatest rohkem etappe kaasa teha. Kuigi tal oli palju tehnilist ebaõnne, siis loodan, et talvel Hispaanias leiab Hanno nendele probleemidele lahenduse ja võtab ehk järgmisel aastal veel oma 12nda Eesti meistritiitli.”

“Meil on sel aastal Superbike’is uus Eesti meister Mait Vestel (SK Suzuki Team Estonia) ja tema üle on samuti väga hea meel, ta on seda võitu väga oodanud ja selle nimel kõvasti pingutanud.”

Harjutamine teeb karikavõitjaks


Evgeny Lavrinenko tuli B1200 klassis Eesti karikavõitjaks. Ta arenes sel aastal palju ja sõitis Audrus välja aja 1.17. Järgmisel aastal läheb Evgeny edasi Superbike’i klassi. Loodetavasti saab ta 1.17 aja stabiiliseks ja ehk 1.16-ki kätte ning võibolla tuleb uues klassis ka poodiumile.”

“Meie klubi ainus krossipoiss Frankie Lvovs on treeningule tugevalt rõhku pannud ja Lätis tublisti sõitmas käinud. Hooaja alguses nii häid tulemusi ei lootnudki, aga Läti karikasarjas sai ta viimasel etapil sõiduvõidu ja sarja kokkuvõttes kolmanda koha.”

Kõige uhkem tunne

“Motosport on kogemuse ala. Tulemused tulevad siis, kui viis-kuus-seitse aastat oled harjutanud. Sinnamaani pead lihtsalt ära kannatama. Kui vaatan täna neid noori, kes 600-stel tulemusi teevad, siis saan aru, et see vaev, mis Honda 100stest alates nendega näinud oleme, tasub ennast ära. See annab teadmise, et teeme õiget asja.”

Vihur Motosport sõitjate tulemused 2024


Hannes Soomer: Superbike Saksa MV/IDM 7. koht (1 sõiduvõit Nürburgringi etapil, lisaks erinevates sõitudes kolm teist kohta); FIM Endurance maailmameistrivõistlused Suzuka 8 tunni sõidu võit Superstock klassis (TONE RT SYNCEDGE 4413 BMW meeskonnas), Le Mans 24 tunni sõidu katkestamine Superstock klassis (TECMAS MRP BMW RACING TEAM meeskonnas), Bol d’Ori 24 tunni sõidu katkestamine liidrikohalt EWC klassis (BMW MOTORRAD WORLD ENDURANCE TEAM meeskonnas, kes saavutas etapil oma klassis 4. koha); Eesti MV 10. koht (Estonian Grand Prix võit)

Hanno Velt: Superbike Eesti MV 5. koht, Balti MV 7. koht

Kristian Vaarmann: Superbike Eesti MV 7. koht, Balti MV 11. koht

Hugo-Brent Freimann: Superstock 600 Eesti MV 1. koht (3 etapivõitu, kahel võistlusel kõigi klasside kiireim ringiaeg), Balti MV 3. koht

Silvester Sarapik: Superstock 600 Eesti MV 3. koht, Balti MV 4. koht, Soome MV finaaletapil Botniaringil 6. koht (Kallio Racing meeskonna külalisena)

Selyn Kazakova: Superstock 600 Eesti MV 4. koht, Balti MV 5. koht

Andre Köster: Supersport 300 Eesti MV 1. koht, Balti MV 1. koht

Jaanus Reima: Supersport 300 Eesti MV 2. koht, Balti MV 2. koht

Risto Rehemägi: Supersport 300 Eesti MV 3. koht, Balti MV 3. koht

Marko Sauemägi: Supersport 300 Eesti MV 7. koht, Balti MV 5. koht

Sander Vahtramäe: FIM MiniGP 160 Eesti MV 4. koht, Balti MV 4. koht (kahes võistlussõidus 2. koht)

Herman Mihkelson: FIM MiniGP 160 Eesti MV 8. koht, Balti MV 7. koht

Tristan Liiv: Honda NSF 100/MiniGP 110 Eesti MV 3. koht, Balti MV 3. koht

Evgeny Lavrinenko: B1200 Eesti KV 1. koht, Balti MV 4. koht

Arvo Alehodžin: B1200 Eesti KV 3. koht, Balti MV 3. koht

Priit Mets: C1200 Eesti KV 11. koht, Balti MV 12. koht

Hanno Hansson: C600 Eesti KV 2. koht, Balti MV 6. koht

Rait Reimand: C600 Eesti KV 4. koht, Balti MV 9. koht

Vihur Motosport motoringraja Eesti klubide arvestuses 1. koht, Balti klubide arvestuses 1. koht

Frankie Lvovs: Balti motokrossi meistrivõistlused MX85 16. koht, Läti karikas MX85V 8. Koht (ühel etapil 2 korda poodiumil), Magmum Läti meistrivõistlused MX85 19. koht, Nacionalais Kauss MX85V 3. koht (5 korda poodiumil, neist 1 sõiduvõit), Eesti MV MX85 16. Koht

Meribel Pals: Supermotos SM65 Minimoto Balti MV sarja 4. koht, Eesti KV 2. koht