Eesti krossisõitja Kevin Saar on viimastel aastatel teinud silmapaistvat karjääri nii Euroopas kui ka Ameerikas ning tema tee maailma tugevaimate ATV-sõitjate sekka on olnud muljetavaldav.
2023. aastal tegi Kevin oma esimese täispika hooaja Ameerika mainekas AMA ATV Pro sarjas ning eelmisel aastal õnnestus saavutada tal seitsmes koht üldarvestuses ning kolmas koht Pro-Am klassis.
Nüüd on Kevin tagasi USA-s, et alustada oma kolmandat täishooaega AMA sarjas ning lisaks tõi uus aasta talle ka võimaluse liituda professionaalse meeskonnaga. Kevin teeb oma Ameerika avastardi 04.03 Daytonas võistlusrajal. Intervjuus vaatame tagasi eelmisele hooajale, arutame ettevalmistusi uueks aastaks ning uurime, millistes võistlussarjades teda 2024. aastal näha saab. Samuti räägime sellest, kuidas ta on kohanenud maailma parimate ATV-sõitjatega konkureerimisega, milliseid väljakutseid on pakkunud USA-s võistlemine ning kas Eesti fännidel avaneb võimalus teda kodumaal võistlemas näha.
2024. aastal saavutasid AMA ATV Pro klassi hooaja kokkuvõttes seitsmenda koha ning Pro-Am klassis klassis kolmanda koha. Kuidas oled rahul oma eelmise hooaja tulemustega ja mis on olnud suurimad õppetunnid esimesest kahest aastast?
Minu eelmise hooaja eesmärk oli teha areng edasi nii sõidukiiruses kui ka vaimse poole pealt. Usun, et see mul ka õnnestus. Suutsin headel päevadel võidelda meestega, kes aasta varem jäid püüdmatuks. Kõige raskem senise Ameerika teekonna juures on olnud oma peas välja lülitada see, et olen stardis selle spordiala legendide ja maailma parimatega. Aastaid vaatasin suu ammuli internetist videoid, kuidas Ameerikas sõidetakse ja ila suunurgas unistasin, et äkki saan ka mina kunagi seal olla. Nüüd stardipuu taga olles kõrvale vaadates neid samu mehi näha on tõesti uskumatu. Kui algselt tekitas see ärevust ja stressi, siis nüüd olen juba sellega rohkem harjunud ja suudan selle välja lülitada. Kuid sellegipoolest ei saaks öelda, et see on lihtne. Hooaja tulemustega olen täitsa rahul – kahju oli sellest, et Pro klassis oli kindel 6. koht võtta, kuid viimasel etapil röövis selle masina tehniline rike ja langesin koha võrra. Pro-Am klassis oli juba varasemalt hooaja jooksul palju ebaõnne ja selle 3. kohaga olin lõpuks rahul.
Pildi autor: Anthony Brebant
Oled aastaid oma kalendris hoidnud ka Le Touquet’ kestvussõitu, kuid nüüd pead kiiresti Ameerika hooajale üle minema. Kui palju mõjutab Le Touquet’ sõit sinu ettevalmistust Ameerika sarjaks ja kas see lühendatud ettevalmistusperiood Ameerikas on sinu jaoks väljakutse?
Le Touquet on mul aastaid juba kalendris olnud seetõttu, et ma ei ole suutnud ega saanud seal veel oma täispotentsiaali ära realiseerida – on olnud erinevaid tehnilisi probleeme. Iga aastaga tagasimineku soov kasvab, sest kahju oleks niisama lihtsalt alla anda ja tahaksin ikka seni seal käia, kuni kõik õnnestub hästi. Pikk tee on tuldud ja kui nüüd katki jätta, siis tunduks see kõik kui maha visatud. Viimased 2 aastat on osalemine olnud raskendatud, sest enne seda olen käinud Ameerikas hooajaks ettevalmistumas ja Euroopasse tuleb lennata vaid selleks võistluseks. Ideaalne see pole olnud, aga õnneks on peale Le Touqueti alati täpselt 1 kuu, et uuesti USA lainele lülituda ja valmistuda AMA hooajaks. Ameerika ettevalmistust see suures pildis ei mõjuta, pigem on hea vaheldus ja värskendab vaimu.
Millistes sarjades ja võistlustel plaanid sel aastal osaleda? Kas keskendud peamiselt USA-s toimuvale AMA ATV Pro sarjale või on plaanis ka osaleda Euroopa meistrivõistlustel?
Minu peamine fookus läheb AMA sarjale, mis on 10-etapiline. Algab see märtsi algul ja lõpeb augusti keskpaigas. Üritan hooaja jooksul leida ka mõningaid Ameerika kohalikke võistlusi, et starte ja võistlusmomenti veel lisaks saada. Euroopas on plaanis augusti lõpus osaleda ka Pont-de-Vaux 12-tunni meeskonna sõidul.
Kas ja millistel võistlustel näeb Sind kodupublik see aasta võistlemas?
Kindlasti näeb mind Eestis rajal alates augusti keskpaigast, kui Ameerika hooaeg saab lõpu. Võib ka juhtuda, et suve keskel olen korraks kodumaal ja saan kuskil startida. Minu reisiviisa näeb ette, et iga teatud aja tagant pean Ameerikast väljas käima ja seda ka sel hooajal. Täpselt veel ei tea, millal see juhtub, aga hoian poolehoidjaid kursis oma sotsiaalmeedia kontodel.
Pildi autor: Karli Saul
Oled sellest hooajast uues meeskonnas. Kuidas tuli see pakkumine lauale ja mis olid peamised põhjused, miks otsustasid tiimi vahetada? Kas oled juba märganud erinevusi võrreldes eelmise tiimiga?
Kuna eelmisel aastal tegi võistlusmootoreid nii Musick Racingule kui ka Westland Motorsportile sama isik, siis käisime võistlustel palju läbi ja suheldud sai erinevatel teemadel. Hooaja viimastel etappidel hakkasime rohkem rääkima ja ühel hetkel pakkusid nad variandi, et kui tahan veel tagasi tulla, siis oleks võimalus ka nende meeskonnaga liituda. Ma ei ole neilt seda küll küsinud, aga loodetavasti hakkas neile miskit minu puhul silma, mis neid sellise mõtte juurde viis. Nende meeskond näeb välja professionaalne ja asjad toimivad ning pikka mõtlemisaega ma ei vajanud. Loomulikult pidin esmalt suhtlema oma isiklike sponsoritega Eestis, et kas finantsiliselt saan ma seda üldse teha. Tegu ei ole tehasemeeskonnaga, kus sõitjad saaksid palka. Nemad pakuvad masinaid ja hakkama peavad sõitjad ikkagi ise saama. Siinkohal tahangi väga tänada oma ustavaid toetajaid ja perekonda, kes mulle seda võimaldavad! Nii kaugel kodust eemal teha sellist projekti ei ole lihtne, aga ei peagi olema ja tänu taustajõududele läheme vastu juba kolmandale täispikale AMA hooajale!
Soovime Kevinile edu algavaks hooajaks!
Teksti autor: Marie Matilda Viil