2025. aastal ka Eestisse jõudnud populaarse võistlusklassi Twin Sportbike esimene võidusõit oli edukas. Pealtvaatajatele ja kaasvõistlejatele pakkusid kõige positiivsemaid emotsioone legendaarsed võidusõitjad, kes olid üle aastate tagasi ringrajal, et toetada uue klassi käivitamist.
Ühes stardis saime kõrvuti võistlemas näha mitmeid endiseid ja praeguseid tuntud motosportlasi. Võistlusnädalavahetuse üks tähelepanuväärsemaid võidusõitjaid oli Twin Sportbike stardirivis – kuuekordne Eesti meister ja kuuekordne Kalevi Suursõidu võitja Joel Vides. Legendaarne võidusõitja oli pärast 12-aastast pausi tagasi ringrajal, et aidata uuel võistlusklassil hoogu ja tuntust koguda.
Pärast pikka pausi olid rajal tagasi ka 2017. aasta Superstock 600 Eesti meister Kaiko Kolkanen ja mitmekülgne võidusõitja Mikk Lepik. Lisaks nendele võtsid twinidega stardijoonel mõõtu tegevsportlased Karol Kadarik ja Superbike klassi hõbemedalist (2022) Madis Vestel, kes startis kahes klassis. Rajal oli ka kogenud mootorisportlane Enn Lähker, kes samuti kahes klassis võistles. Rõõm oli näha uusi tulijaid ringrajal: Joosep Niivägi, Tambet Kuresoo, Sander Medri. Kokku oli Twin Sportbike esimeses stardis üheksa võidusõitjat (kõik Suzuki SV 650, SK Suzuki Team Estonia).
Twin Sportbike startis koos Supersport 300 klassiga. Põnevat esikoha duelli pakkusid tegevsportlane Madis Vestel ja pärast pikka pausi ringrajale uut võistlusklassi toetama tulnud Kaiko Kolkanen. Vestel võttis kvalifikatsioonis esikoha (üldarvestuse teine stardikoht), Kolkanen startis neljandalt stardiruudult, Twin Sportbike arvestuses kolmandalt positsioonilt Madis Vesteli ja Karol Kadariku järel.
Kolkanen tegi suurepärase stardi ja läks esimestest meetritest võistlust juhtima. Vestel möödus liidrist teisel ringil pidurdusega pärast Veldi kurvi, kuid Kolkanen ei andnud alla, ründas kohe vastu ja jättis sõiduvõitja Vesteli veel kaheks ringiks oma selja taha. Madis Vestel vormistas uue möödasõidu neljandal ringil ja finišeerus kindla liidrina: „Alguses oli tihedam kohtade vahetus, lõpus sõitsin juba omaette. Aga muidu oli lihtne ja lõbus sõita, hea vaheldus“.
Kolmanda kohaga turvalist vahet hoides võttis Kaiko Kolkanen teise poodiumikoha. Kolkanen näeb uues klassis potentsiaali: „Hea algatus ja vajalik klass. Loodetavasti toob see ringrajale rohkem huvilisi, sest võimaldab soodsamalt trenni teha ja võidu sõita. Endalgi oli põnev üle aastate siin tagasi olla, kindlasti tahan veel sõita.“
Karol Kadarik oli Twin Sportbike arvestuses Madis Vesteli järel kvalifikatsioonis teine, kuid kaotas stardisaginas koha Kolkanenile ja Lepikule. Kadarik jäi paariks ringiks Mikk Lepiku taga sõitma: „Olin liiga viisakas ja mõttetuid riske ei võtnud“ ja tegi möödasõidu kolmandal ringil. Kahjuks olid selle aja peale esimesed juba oma teed läinud ja seekord neid enam püüda ei õnnestunud. Karol Kadarik võttis võistluselt kolmanda koha ja plaanib kindlasti järgmisel võistlusel stardis olla.
Mikk Lepik sõitis kvalifikatsioonis välja Joel Videse järel oma klassi viienda aja. Lepik sai võistlusel väga hea stardi, jõudes esimesse kurvi liidri järel teisena, kuid üsna pea pidi koha Madis Vestelile loovutama. Lepik kihutas esimesed kaks ringi Kolkaneni ja Vesteli järel kolmandat positsiooni hoides. Kolmandal ringil sai temast mööda Karol Kadarik. Ka Joel Vides tegi Lepiku jaoks võistluse põnevamaks, võttes võistluse kestel oma stardis kaotatud koha tagasi. Võitlejahingega Lepik suutis Videsest taas mööduda ja lõpetas võidusõidu neljandana.
Mikk Lepik oli võistlusega rahul: „Ainult positiivsed emotsioonid. Lihtne oli sõita, põnevust pakkus ka. Väga hea, et selline klass lõpuks Eestisse tuleb. See on ka noortele hea soodne võimalus ringrada sõita, et tulevikus soovi korral kiirematesse klassidesse edasi liikuda. Plaanin ka ise veel mõne etapi kaasa teha“.
Joel Vides oli uuel Audru ringrajal esmakordselt ja hoolimata pikast sõidupausist parandas aega iga ringiga nii treeningul, kvalifikatsioonis kui võidusõidul. Terve võistluse tempot tõstes sõitis Vides oma parima ringiaja viimasel ringil. Vides lõpetas võidusõidu Lepiku järel viiendal kohal: „Finišilipp tuli veidi ootamatult, üks ring jäi ikka puudu. Aga väga hea tunne oli tagasi rajal olla, kindlasti tulen veel“. Loodame südamest legendaarset võidusõitjat ka järgmistel etappidel rajal fänne ja kaasvõistlejaid rõõmustamas näha!
Väikese duelli viiendale ja kuuendale kohale pakkusid elu esimese võistlusstardi teinud Joosep Niitvägi ja pikaaegne mootorisportlane Enn Lähker. Niitvägi oli varasemalt vaid paar korda ringrajal sõitnud ja sattus ka enda jaoks veidi ootamatult võistlusstarti. Kiire kohanejana tõstis Niitvägi nädalavahetusel pidevalt tempot ja Lähkeri järel startides jälitas suurema osa võidusõidust kogenud konkurenti. Võimaluse avanedes vormistas Niitvägi möödasõidu ja lõpetas võistluse Twin SB klassi kuuendana, Enn Lähker oli seitsmes, Tambet Kuresoo kaheksas ja Sander Medri üheksas.
Twin Sportbike klassi eestvedaja Jaanus Saarmaa oli esimese stardiga väga rahul: „Hea oli vaadata seda stardirivi. Ma olen väga rõõmus, et nii palju sõitjaid kohale tuli ja kõik õnnestus. Heameel oli näha kõvasid sõidumehi, kes õla alla panid ja toetama tulid ning ka täiesti uusi nägusid ringrajal. Ja kõik said koos sõidetud, igaüks leidis endale sobivad konkurendid kellega mõõtu võtta. Aitäh sõitjatele ja kõikidele, kes kaasa aitasid! Loodan, et sõitjaid tuleb veel palju, hooaeg alles algab!“
Võrdsete võimalustega ausa spordi ja säästlike tehniliste lahenduste põhimõtteid järgiv kahesilindriliste tsiklite klass sobib erineva tasemega sõitjatele. See on hea stardiklass neile, kes soovivad ringrajaspordiga alustada, kui ka neile, kes on varasemalt sõitnud ning eelistavad soodsamat alternatiivi. Masinad on soodsad ja vastupidavad, järelturg laialdane, tehnilised tingimused on kõikidele võrdsed. Tule ringrajale!
Twin Sportbike klassi järgmine võidusõit toimub Balti KV raames Kaunases, 29. juunil.
Rohkem infot võistlusklassi kohta: https://suzukiteamestonia.ee/twin-sportbike
Artikkel: SK Suzuki Team Estonia
Fotod: Edgar Seemendi, EMF