ANDSIME ENDAST 100% – VALITSEVAD EESTI JA SOOME MEISTRID SAARMAA JA TELVE JÄTKASID OSCHERSLEBENIS VÕIDULAINEL

 

Valitsevad Eesti ja Soome Külgvankrite klassi meistrid Jaanus Saarmaa ja Sander Telve tegid wild cardina Internationale Sidecar Trophy finaaletapil Saksamaal suurepärase tulemuse. Kõik kolm võistlusstarti lõpetati poodiumil – esimene võistlusstart vihmasajus võideti ülekaalukalt ja kahelt võidusõidult võtsid eestlased sarja üldvõitjate järel teise koha karikad. 

Kui kaks edukat soolosõitjat ostsid eelmise aasta kevadel külgvankri, ei osanud keegi nii kiiret ja kõrget lendu oodata. Eesti ning Balti MV Superstock 600 klassi meistritiitlite omanik Jaanus ei olnud kunagi külgvankri lenksus olnud ja Eesti ning Balti MV Superbike klassi poodiumimees Sander mitte kunagi korvi kallutanud. Masinaks valiti legendaarne LCR-Suzuki, millega Pekka Päivärinta 2008. aastal oma elu esimese MM-i meistritiitli võitis. Värskele korviekipaažile jagasid näpunäiteid suurte kogemustega endised tippsõitjad Tarmo Tempel ja Mairon Meius. Juba esimesel hooajal võtsid Saarmaa ja Telve Eesti meistritiitli ja kahe aasta jooksul ei ole nad alla poodiumi mitte ühtegi etappi sõitnud.

Suzuki Team Estonia ekipaaž oli esimest korda Oscherslebeni ringrajal ja festivali formaadis finaaletapp ei sisaldanud tavapäraseid treeningsessioone ega warm-up ringe. Reedel oli võimalik teha üks sessioon rajaga tutvumiseks ja laupäeval toimusid kvalifikatsioonid ning esimene võidusõit. Koos sõitsid kolm erinevat klassi. Jaanus ja Sander kohanesid uue rajaga kiiresti ja sõitsid laupäeval vihmamärjal rajal kvalifikatsioonis oma klassi F1 1000 kiireima aja. Tubli 2.01,4 andis eestlastele üldarvestuses kuuenda stardiruudu, mis jäi neile kõikide võidusõitude stardipositsiooniks.

Ka vihmane võidusõit, kuue ringiga sprint, õnnestus suurepäraselt ja Saarmaa-Telve võtsid kindla võidu, nende parim aeg oli 1.58,9. Suzuki tiim edestas teisena finišeerunud Schröder-Zimmermanni (parim 2:00,7) 14 sekundiga, kolmandat kohta Roscher-Burkardi (parim 2.00,4) edestati 16 sekundiga. Tegemist oli Saarmaa-Telve seitsmenda järjestikuse sõiduvõiduga.

Pühapäeval said eestlased harjutada sõitu Oscherslebeni kuival rajal, kus toimus kaks 9-ringilist võidusõitu. Kuigi Jaanus pidi hommikusel võidusõidul trajektoori ja käike õppima ning Sander selle raja väga nõudlikku korvitööd, suutsid nad üldarvestuse liidrite Roscher-Burkardi (parim  1.37,1) järel võtta teise poodiumikoha. Eestlaste parim oli 1.40,8, kaotus liidritele 24,6 sekundit. Kolmandad olid Volland-Gubernath ajaga 1.42,2, keda edestati 13 sekundiga. 

Pärastlõunaseks stardiks oli kuiva raja „treeningsessioon“ tehtud, pilt selgem ja käsi kindlam. Külgvankrite maailma uustulnukad Saarmaa-Telve näitasid Oscherslebenile oma „firmamärki“, minnes võistlust juhtima juba stardisirgel. Eestlased hoidsid liidrikohta pool võidusõitu, kuid pidid selle viiendal ringil loovutama kohalikule ekipaažile. Jaanus ja Sander finišeerusid oma klassis teisena, kaotades finišis 2025. aastal Internationale Sidecar Trophy meistriteks tulnud Roscher-Burkardile 1,4 sekundiga. Eestlaste parim ringiaeg oli 1.38,8. Kolmandad olid Volland-Gubernath (parim 1.41,7), keda Suzuki tiim edestas 32 sekundiga.

Nädalavahetuse poodiumid ei tulnud kergelt, sest Jaanus juhtis külgvankrit Eesti MV finaaletapil murtud ribiga ja Sander parem käsi ei ole siiani taastunud suve alguses toimunud õlaoperatsioonist. „Andsime endast 100%, see oli meie maksimum. Nii, kuidas oskasime ja suutsime, nii sõitsime.“