“Kõik läks nii, nagu tahtsin!”

“Kõik läks nii, nagu tahtsin” — selle Superstock 600 klassi võitnud Hugo-Brent Freimanni lausega võisid peale tema oma eilse võistluse kokku võtta veel mitu motoringraja Eesti meistrivõistluste teisel etapil osalenut.

Ent mitte kõik. Täpselt nagu keegi ei oleks osanud arvata, et Ott Tänak peab kiiruskatse katkestama allakukkunud reklaami tõttu, ei oleks keegi ka uskunud, et Silvester Sarapik tuleb maha kõige tihedamast heitlusest 2.-4. kohale Superstock 600 sõidus, sest hoolimata pingutustest ei suutnud ta lahtitulnud kombinesoonilukku sõidu ajal kinni panna.

Kuid just nii pühapäeval Porsche Ringil juhtus: kvalifikatsioonis kõigi klasside kiireima ringi 1.17,234 sõitnud Hugo-Brent Freimann (Yamaha) läks kohe stardist oma teed, kuid tema selja taga käis tihe rebimine Silvester Sarapiku (Suzuki), stardis pisut ebaõnnestunud Selyn Kazakova (Yamaha, kõik kolm noort Vihur Motosport), Jonas Stankunase (Yamaha, Leedu) ja Jaanus Saarmaa (Suzuki, SK Suzuki Team Estonia) vahel. Sarapik loovutas mõne ringi järel teise koha end kogunud Kazakovale, kuid püsis mängus, tagant ohustasid veel Stankunas ja Saarmaa. Kazakova tõrjus vanemate kolleegide rünnakud enesekindlalt ja tuli õnnest särades teisena finišisse, kolmanda koha võttis Stankunas. Sarapik pidi luku kinnitõmbamiseks üheksanda ringi alguses pitlane’ile keerama ja naases siis sõitu ning võttis lõpuks kaheksanda koha, sõites ka isikliku rekord 1.18,5. Rain Leenpalu (Kawasaki, RedMoto) oli viies, Alar Laidoner (Yamaha, Seltec Racing) kuues, Tarmo Kõrs (Suzuki, RedMoto) üheksas, Andre Vähesoo (Kawasaki, Seltec Racing) kümnes.

Esimest aastat Superstock 600 klassis võistlev 15-aastane Freimann parandas sõidus oma ringiaega veelgi ja sõitis välja 1.17,191. “Päris hea aeg, ise olen ka rahul. Hea rehv, hea amort. Tänu Hanno Veldile sain tagumise amordi paika — sealt see vaikselt tuleb,” kommenteeris Freimann, kes uues suuremas klassis osaleb oma nooruse tõttu eriloaga. Puhkusel viibiv Velt konsulteeris noormeest telefoni teel veel ka enne sõitu. “Tahtsin natuke kiiremini veel sõita, aga esirehviga oli mingi väike probleem.”

Klassis Superbike võitis kvalifikatsiooni Ivo Vinninš (Kawasaki, Läti, aeg 1.17,389). Kuid stardijärgsesse kurvi kihutas kõige esimesena hoopis Mait Vestel (SK Suzuki Team Estonia), kes vahetas sel hooajal vana hea Suzuki uuema BMW vastu ja startis kolmandalt kohalt. Enne eilset võistlust oma uue võistlusratta osas väga tagasihoidlikke kommentaare jaganud Vestel oli võistlussõidus väga enesekindel. Ta ei saanud 16 ringi jooksul hetkekski puhata, sest Tauras Norkunas (BMW, Leedu) ja Vinninš ning pärast 11. ringi Vinninš ja Norkunas hingasid talle terve distantsi jooksul kuklasse ja üritasid mööduda. Vinninš, kes ainsana sel võistluspäeval alistas aja alla 1.16 (1.16,708) kaotas Vestelile sõidu lõpus vaid 0,244 sekundit ja mõnel ringil oli vahe veelgi tillukesem. Kuid Vestel hoidis kindlalt stabiilset sõidujoont ja -rütmi ning kihutas marulise aplausi saatel esimesena üle finišijoone — hoolimata sellest, et tema kiireim ringiaeg 1.17,651 oli aeglasem nii Vinninšist kui Norkunasest.

“Ma ootasin ammu, et millal see Superbike’i poodium tuleb ja proovisin seekord kõvasti pingutada,” ütles Vestel, kes on esikohta kuninglikus klassis mitu aastat jälitanud. Üllatavalt ei olnud kahe Vinninši ja Norkunase selja taga hoidmine tema jaoks sugugi nii raske: “Keskendusin stabiilsele sõidule, ei hakanud vahet kohe jõhkralt suureks venitama. Ivo on umbes sama kiire sõitja kui mina ja ma tean, et tal on jube raske minust mööda saada.” Seekord rakendas Vestel sõidus ka uut taktikat ja mõtles võistluse ajal muudele asjadele peale sõidu, näiteks lauludele, mis talle meeldivad. “See aitas mul ennast sõidust välja lülitada stabiilse automaatpiloodi peale,” oli ta toiminud nipiga rahul.

Madis Vestel (Suzuki, SK Suzuki Team Estonia) oli seitsmes, klubikaaslane Sander Telve (Yamaha) kukkus ja katkestas kolmandal ringil.

Klassis B1200 võitis stardi Arvo Alehodžin (Honda, Vihur Motosport), nagu ta lootnud oligi, kuid loovutas mõne ringi järel liidripositsiooni klubikaaslasele Evgeny Lavrinenkole (BMW). Alehodžin püsis terve sõidu vältel teisel kohal ja pareeris osavalt Vaidas Nomeika (Yamaha, Leedu) ja Davis Briedise (BMW, Läti) omavahelisest heitlusest võitjana väljunud lätlase rünnakuid. Lavrinenko võitis, Alehodžin ületas finišijoone 5,015 sekundi pärast ning Briedis kohe eestlase selja taga 5,241 hiljem. “Mina arvasin kogu aeg, et nad on täpselt selja taga, iga ring pingutasin nii kuidas jaksasin,” rääkis Alehodžin, õnnelik, et füüsis sellele koormusele vastu pidas.

Klassi Supersport 300 võitis suure eduga Andre Köster (Kawasaki, Vihur Motosport), teiseks tuli Maria Saluste (Yamaha, Motoklubi Sinilind) ja kolmandaks tõusis Jaanus Reima (Yamaha, Vihur Motosport).

Klasside C1200 ja C600 ühises ja päeva kõige osalejaterohkemas (27 võistlejat) stardis kihutas kõigile kättesaamatusse kaugusse Edgars Kruminš (BMW, Läti). Tema selja taga toimus aga pidev möödasõitude jada. Kvalifikatsiooni teine Priit Mets (Aprilia, Vihur Motosport) kaotas alguses mõned positsioonid noorematele kolleegidele, kuid tõusis siis uuesti üldarvestuse neljandaks ja C1200 klassi kolmandaks. Vladislav Strekatš (BMW, Biker24 Motospordiklubi) hoidis aga selja taga toimuvast Browni liikumisest hoolimata kindlalt suuremate tsiklite klassi teist kohta. Strekatši ja Metsa vahele surus end aga poole väiksemal mootorrattal kihutav Brandon Blank (Yamaha, Biker24 Motospordiklubi), kes on samuti üks Supersport 300 klassist välja kasvanud noortest. Blank hoidis kuni lõpuni oma esikohta C600 klassis, teiseks tuli seal üliõnnelik Läti tütarlaps Sabīne Koklačova (Yamaha) ja kolmanda koha võttis Hanno Hansson (Kawasaki, Vihur Motosport).

Võistluse detailsed tulemused leiad siit.

Mait Vesteli videointervjuu: https://youtu.be/2uHownMWTOg
Hugo-Brent Freimanni videointervjuu: https://youtu.be/5Tq5EorHY9o

Motoringraja Eesti meistrivõistlused jätkuvad 27.-28. juulil Soomes Alastaros.