Uuel Alastaro rajal toimunud motoringraja etapil oli kiireim eestlane Hugo-Brent Freimann

Pühapäeval toimus motoringraja Eesti meistrivõistluste kolmas etapp Soomes uuenenud Alastaro ringrajal, mida kõik kohalkäinud sõitjad kiitsid.

Võistluse kiireim eestlane oli ka seekord esimest aastat Superstock 600 klassis võistlev Hugo-Brent Freimann (Yamaha, Vihur Motosport), kes kvalifikatsioonis sõitis välja aja 01.55,125 ja kindlustas endale sellega seitsmenda stardiruudu. Samal positsioonil ta võidusõidu, mille võitis soomlane Rico Salmela (Yamaha), ka lõpetas, kaotades liidrile 47,565 sekundit. Võistluse kiireima eestlase eriauhind, AEGAON kell, antakse Freimannile üle kahe nädala pärast Estonian Grand Prix’l.

Silvester Sarapik (Suzuki, Vihur Motosport) oli 9., Jaanus Saarmaa (Suzuki, SK Suzuki Team Estonia) 10., Selyn Kazakova (Yamaha, Vihur Motosport) 11., Alar Laidoner 12. ja Rain Leenpalu ei lõpetanud.

Vanem kolleeg Hanno Velt avaldas noortele Superstock 600 sõitjatele kiitust: “Meie noored Hugo, Silvester ja Selyn on 600cc klassis märkimisväärselt edasi liikunud. Hugo tegi eriti hea sõidu. Üldse oli ta kogu nädalavahetuse kiireim Eesti sõitja. Aga eks me käisime Alastaros ka mitu korda trenni tegemas. Samuti Silvester Sarapik üllatas täna südi sõiduga. Marko Rohtlaan on kasvatanud uue põlvkonna noori, kes väga ilusti sõidavad.”

“Tulime Alastarosse, et kogemusi koguda. See oli esimene kord siin rajal Yamaha R6-ga sõita,” rääkis Kazakova. “Neljapäevasel treeningul tegin paar sessiooni ja kõik töötas, laupäeval aga algasid remonditööd. Teisel sessioonil ei tahtnud motikas enam edasi minna ja hakkasime isaga mõtlema, mis toimub. Õnneks olid teised Vihuri liikmed ka kohal ja tegi väga südame soojaks, kui nad kõik tulid aitama, et mind uuesti rajale saada. Suured tänud Hugo isale, Andre isale, Silvesteri isale ja kõigile teistele, kes abi pakkusid! Pool päeva läks vea leidmisele ja viimasel sessioonil pääsesin rajale – kõik toimis.”

“Rajaga kohanesin aeglaselt, ei olnud ka motikas õigesti seadistatud, kuid andsin endast parima sellega, mis oli,” lisas Kazakova. “Kvalifikatsioonis sain 15. koha ja võidusõidu lõpetasin 11ndana. Esimesed 5 ringi sain natuke heidelda ühe soomlasega, 5ndal ringil sain temast mööda ja edaspidi sõitsin omas vees. Kokkuvõttes olen rahul ja suutsin ka parandada oma ringiaega!”

Alar Laidoner (Yamaha, Seltec Racing): “Kõik oli hästi, kui välja arvata trikke tegev blipper, mis jättis käigu mõned korrad vale neutraali. Halvasti on see, et piloodil pole piisavalt hoogu ja julgust, et kiirematega sammu pidada.”

Kvalifikatsioonis eestlastest teise aja välja sõitnud Rain Leenpalu (Kawasaki, RedMoto Racing) ei saanud võidusõidus kahjuks oma võimalust realiseerida ja oli sunnitud katkestama: “Rada on väga äge ja oma kiirusega olin rahul, kvalifikatsioonis tuli eestlastest teine aeg, mille üle saan rõõmu tunda. Kahjuks hakkasid pühapäeval käigukastiprobleemid ning võidusõidu alguses segasid need seevõrd, et jäin käikudega maadeldes teistest maha ning teisel ringil tuli sisse väike sōiduaps, mille tõttu kukkusin.”

Klassis Superbike sõitis Hanno Velt (Aprilia, Vihur Motosport) välja aja 01.57,568, mis andis talle 14nda stardikoha, Sander Telve (Yamaha, SK Suzuki Team Estonia) startis 15ndast ruudust. Võidusõidu, kus Velt oli 12. ja Telve ei startinud, võitis soomlane Eemeli Lahti (Yamaha).

“Enda tsikli seadistusega ma rahule ei jäänud, usaldasin ja lootsin ehk liiga palju elektroonilisele data infole, mida mootorratas talletab ja mida saab hiljem analüüsida. Tundub, et mingid asjad ikka ei muutu, nagu tagumikutunnetus ja vanad kogemused, ja siin on veidi nö ebakõla, mis avaldus lõpuks ka sõidus,” selgitas Velt. “Juba kolmandal ringil läks rehv “põlema” ja korra oli ootamatu ka ühes kiires paremkurvis alt ära libisemine. Juba järgmistes kurvides väljumistel sain aru, et enam rehvile toetuda ei saa ja katsun rohkem püstise tsikliga välja tulla.”

Veldi tagarehv pärast võistlust

“Aga kokkuvõttes oli see hea kogemus, ja hea teada, et 10.08. Pärnu Suureks Võidusõiduks tuleb vanad infovihikud lahti võtta ja sealt juba töötavad seaded võtta ja usun, et olen löögivalmis. Kindlasti olen,” kinnitas Velt.

Klassis Supersport 300 sai soomlase Lenni Kuukka järel teise koha Andre Köster (Vihur Motosport), kolmas oli taas soomlane Elias Matikainen (kõik sõidavad Kawasaki mootorratastel), Mari Saluste (Yamaha, MK Sinilind) oli seekord viies.

Külgvankrite klassis, kus neli Eesti ekipaaži olid osalemas samal nädalavahetusel Red Bull Ringil toimunud Internationale Sidecar Trophy etapil, said Jaanus Saarmaa / Sander Telve (LCR, SK Suzuki Team Estonia) oma debüütvõidusõidul selles klassis teise koha soomlaste Joni ja Tero Mannineni (LCR) järel.

Klassis B1200 võttis Evgeny Lavrinenko (BMW, Vihur Motosport) oma klassis kindla võidu ning edestas 0,5 sekundiga ka samas sõidus startinud Soome Jokamiesluoka klassi sõitjat Pasi Vuorineni (BMW). “Start oli hea. Liidril oli tempo kiire, ma sain aru et teised taga ei jõua sama tempot hoida ja ootasin viimast ringi, et teha möödasõitu, sest tundsin, et olen kiirem. Taktika oli, et kiiret pole kuhugi, pole vaja ette tormata ja panna viimasel ringil võidusõit kinni,” selgitas Lavrinenko oma lähenemist, mille ta ka täide viis.

Sõidus kolmandaks ja oma klassis teiseks tulnud Raido Leenpalu (Kawasaki, RedMoto Racing): “Uus Alastaro rada on tehniliste kurvidega ning kiire. Saime rajaga tutvust teha neljapäeval ja emotsioonid olid väga head. Õnneks oli ka ilm soe ja kuiv.”

“Kvalifikatsioon läks lurri, kuna ei tankinud piisavalt kütust ning 3ndal ringil, kus mõtlesin kiiret ringi teha, hakkas kütusemärguanne põlema ja rattal kadus jõud. Väga loll viga minu poolt, seega ei saanud ka starti harjutada. Kokkuvõttes 9. stardiruut. Start õnnestus väga hästi, esimesse kurvi läksin juba kolmandana ning üle finišijoone tulin ka juba kolmandana, B1200 arvestuses teisel kohal. Kokkuvõttes jäin sõiduga rahule,” ütles Leenpalu.

Üldarvestuses viienda ja B1200 klassis kolmanda koha saanud Karol Kadarik (BMW, SK Suzuki Team Estonia): “Uus rada on väga hea. Kulutab vähe rehvi, kiire, lauge. Peab väga hästi. Start ise läks metsa. Kolmandalt kohalt startisin, aga ma ma ei näinud oma kohalt starditulukesi… Esimeses kurvis olin vist 12s. Tegin kuhjaga möödasõite, Raido Leenpalu tuli lähemale, aga enne sai sõit otsa.”

Katkestama pidanud Arvo Alehodžin (Honda, Vihur Motosport): “Sain ühe trennipäevaga hoo ilusti üles ning võistlussõidus olin esikolmikul sabas. Tundsin, et olen raja esimeses pooles eessõitvast Raidost kiirem ning kuuendal ringil sättisin möödumiseks head võimalust. Kahjuks selle käigus kaotasin vasakkurvis esiratta pidamise ning kukkusin. Alastaro rada on äge ning naudin seal sõitmist, kahju, et seekord jäi tulemus vormistamata.”

Võistluse detailsemad tulemused leiad siit: https://www.race-monitor.com/Results/Race/146929

Motoringraja Eesti meistrivõistlused jätkuvad 9.-10. augustil Porsche Ringil Estonian Grand Prix raames.