18. oktoober 2025 tõi Kosele tänavuse Eesti kestvuskrossi hooaja viimase ja paljude jaoks kindlasti ka kõige oodatuma võistluse. EMV/EKV 5. etapp pakkus põnevat ja mitmekesist päeva – rajal olid nii noored talendid, meistrisarja tipud, kogenud veteranid kui ka uudisena elektri- ja adventure-mootorrattad.
Võistluspäev sai avapaugu noorteklasside startidega.
65cc klassis näitas kindlat sõitu KTL Racing Klubi esindaja Martin-Markus Ansi, kelle järel finišeerisid RedMoto Racingu noored Jaan Aron Vahter ja Raiki Põldma.
85cc klassis ning ka noorteklasside ühissõidus kokku oli parim Pärnu Motoclubi sõitja Leslie Puller, teise koha saavutas Ramon Visnapuu ja kolmanda Simeon Kõiv – mõlemad KTL Racing Klubi ridades.
MX1 klassi ning suurte soolode sõidu üldarvestuses võitis Sõmerpalu Motoklubi sõitja Kaarel Tilk, talle järgnesid Richard Paat (KTL Racing Klubi) ja Henri Haramaa(Kiilimoto).
MX2 klassis võttis kaks poodiumikohta Jõhvi Motoklubi – parim Allar Keerme ning kolmas Raigo Onton, teise koha saavutas Oliver Leppik (LL Racing).
Enduro klassis triumfeeris Priit Raid (AMK Kalev), tema järel Rauno Voldek (TAMK) ja Riho Keerme (Jõhvi Motoklubi).
Veteran 40+ klass paistis silma tugeva konkurentsiga ning kogemustepagasiga juba stardikurvis, kust Kalev Kriis tuli stardi võitjana ning Priit Palatu teisena, ent finišijoonel kuulus antud klassi esikoht Priit Palatule (Sõmerpalu MK), teiseks tuli Matti Korkeamäki (Mägi Racing), kolmandaks Kalev Kriis (Sõmerpalu MK).
Seenior 50+ klassi kolm parimat olid Aivo Rabbi, Olev Roosmäe (Kohila Motospordi Klubi) ja Argo Laherand(Motoklubi Lääne).
Hobi B klassi võit läks Adventures.ee sõitjale Rauno Mägile, talle järgnesid Kevin Mõts (Sõmerpalu MK) ja Mihkel Reino(Mini Dirt Racing).
Hobi C klassi esikolmik: Aksel Porroson (Sadala Enduro Klubi), Marko Kasemaa (Team Kassi Auto), Arti Halling(Linnamäe Krossiklubi).
Hobi D klassis olid kolm kiireimat Maarek Miil (HRC Eesti Racing Team), Deimon Jõesaar (Team Kassi Auto) ja Ilmari Soo.
Naistest oli parim Sthella Toomela (KTL Racing Klubi), teise koha sai Esmeralda Vesterinen (FIN) ja kolmanda Maris Mehine (Kiilimoto).
Tänavuse Kose etapi teeb ajalooliseks kahe uue klassi – Adventure ja E-Moto – debüüt.
Adventure-klassis oli võidukas Kalle Põllu, teiseks Laur Jall, kolmandaks Urmas Haab (KTL Racing Klubi). “See oli minu esimene võistlus, muidu olen niisama metsas sõitnud,” rääkis Laur Jall. “Rada oli mõnus ja sõidetav, kuigi iga ringiga läks raskemaks. Alguses panin liiga innukalt ja kukkusin paar korda, aga siis rahunesin ja teise poole kulgesin mõnusalt. Kõige rohkem kartsin väikseid endurosid, et hüppavad otsa, aga tegelikult polnud kordagi sellist ohtlikku momenti. Soovitan sellisele võistlusele tulla kõigil, kes “mammutiga” võistelda tahavad.”
Elektriliste masinate seas ehk E-Moto klassis teenis esikoha AYR Racing Team sõitja Ardo Kaurit, talle järgnesid RedMoto Racingu esindajad Siim Needrit ja Priidik Vesi. “Lahe päev oli ja rada nauditav täitsa. Elektrikaga pidi hoidma sujuvat veeremist, et lõpuni jõuda turvaliselt,” sõnas E-Moto klassi võitja Ardo Kaurit. “Oli olukordi, kui kellelegi järgi jõudsin, siis nad ei kuulnud mind – mootor on ju hääletu. Aga viis Starki rajal oli esimese korra kohta juba tubli tulemus!”
Võistluspäeva viimases stardis tõid raja mürisema neljarattalised masinad.
Quad Veteran 40+ klassis võitis Raido Viinapuu (Kose AMK), teiseks tuli Lauri Noot (Sõmerpalu MK) ja kolmandaks Rainer Palu (Paikuse Motoklubi).
Quad klassis oli parim Martin Toovis (Pühajõe MK), teine Timo Loot (Motohai) ja kolmas Siim Koppel.
ATV klassis võitis Andres Timmusk (Tartu Motokrossiklubi), talle järgnesid Tõnu Tooming (Kohila Motospordi Klubi) ja Jorma Suumann.
ATV 750 klassi kolm parimat: Andu Kuningas, Renee Nurm(KTL Racing Klubi), Meelis Aun.
Kose kestvuskross tõmbas joone alla tegusale 2025. aasta hooajale. Võistlushooaeg näitas, et ala on jätkuvalt tugev nii sõitjate kui klubide tasandil – noortest kuni veteranideni. Tänavune hooaeg tõi juurde uusi nimesid, uusi klasse ja palju entusiasmi, mis lubab, et Eesti kestvuskrossi kogukond on valmis uueks ja veelgi põnevamaks aastaks

