Eesti 2025 mootorratta kiirendusspordi hooaeg näitas taaskord kestvalt kasvava taseme märke. Kindlasti oli tegemist Eesti tsiklikiirenduses kõrgeima tasemega hooajaga ajaloos.
Rattad, mida PRO BIKE klassis kasutatakse, toodavad umbes 400 hobujõudu. Osales kokku 13 ratast. Üldisele taseme tõusule on kaasa aidanud mitmete välisvõistlejate regulaarne osalmine meie võistlustel. Oma osa mängis ka enne 2025. hooaega värskendatud rajakate ning peaasjalikult võistlejate töö tsiklitega ja suurem isiklik pühendumine kogu ettevalmistusele. See on viinud paremate tulemusteni nii lõpukiiruses kui ET-s. Lühend ET tähendab kiirendusspordis aega stardist finišini ning selle alusel jaotatakse sõidukid võistlusklassidesse. ET alusel muutuvad ka võistlusklasside tehnilised tingimused eelkõige ohutuse osas- kiirematel sõidukitel on need rangemad.
Ka sõitude tase on muutunud võistluse käigus stabiilsemaks ning ei päädi vaid harvade sähvatustena. Kuid sähvatusi just PRO BIKE klassis tuli mitmeid: Deivid Urbus uuendas ka varasemast hooajast enda nimel olnud Eesti rahvuslikku rekordit hooaja käigus lausa kahel korral. Esmalt “Luxury Motors EDRA Nationals ´25” võistlusel ET 8,379s., ning hooaja finaal võistlusel “Luxury Motors NoOil Racing Finals ´25” võistlusel ühtlasi koos SPEED rekordiga vastavalt ET 8,211s. ning SPEED 289,99km/h.
Säravatest välisvõistlustest saab märkida Deivid Urbuse osalemist Soome MV “FHRA Finals ´25” üritusel. Peaeesmärgiks oli küll seatud esimese Eestlasena 7,xxx sekundi alistamine ning see ka õnnestus. Võistluse käigus suudeti jõuda välja ka finaalsõiduni. Eestlase poolt kiireim mootorrattaga läbitud ET on nüüd 7,998s. ning kiirused küündisid hea preppiga rajal juba 300 km/h. Uus sekund sai avatud …
Märkimist väärib, et palju aastaid legendaarse tsiklikiirendaja Nils Lauri nimel püsinud SPEED rekordit uuendasid hooaja käigus veel ka väga tugeva arenguhüppe nii stabiilsuses kui ka üldises soorituses hooaja käigus teinud Aldar Pärn ning mitteametliku sõidu käigus ka Gert Erm. Aldar pärn saavutas ka väga tugeva hooaja tipuks esimest korda PRO BIKE Eesti meistri tiitli. Õnnesoovid !!!
Väga kiireid sõite käisid näitamas ka põhjanaabrid. Kuigi meie raja eripärade tsiklile tutvustamine võtab teatava aja, suutsid nad võtta ka ühe etapivõidu. Samas see on väga hea indikaator Eesti kiirendajatele, kuhu suunas ja mis tasemeni on tarvis oma tööga liikuda. BIKE BRACKET klassi tiitlivõidu saavutas kõikidel etappidel osalenud väga kiire soomlane Ville Bäckman. Visadus viis sihile!
StreetBike klass seevastu kohtas tänavu vägagi kesist osavõttu, kuid eks seal on teatav põhjus osade võistlejate kiiremasse klassi ülemineku, tehnika probleemide ning võistlemisest loobumise tõttu. Siiski on juba märke, et tuleval hooajal read tihenevad ning kindlasti soovitame kõigil huvitatutel proovima tulla – see on ideaalne stardilava tsiklikiirendusse sisenemiseks. Kõik on teretulnud konkurentsi pakkuma!
Eraldi tänu väärivad kindlasti võistluste korraldajad ning kohunike personal. Nende tänuväärne ja pühendunud töö tagab võistluste sujuva ja ohutu läbiviimise ning annab uutele ja ka kogemustega kiirendussportlastele innustust alaga jätkamiseks.


